شناسهٔ خبر: 54307468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰ هزار تن انواع آبزیان در استان اردبیل تولید شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست شیلات استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن انواع آبزیان در این استان تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، محمد الله‌بخش روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شیلات شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: اردبیل از استان‌های غیرساحلی موفق در زمینه تولید آبزیان است و امسال بر اساس برنامه تدوین شده تولید آبزیان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اهمیت پرورش ماهیان زینتی و نقش این صنعت در ایجاد اشتغال و بهره‌وری گفت: شیلات استان با هدف حمایت از فعالان این بخش تسهیلات کم‌بهره تا سقف ۲ میلیارد ریال پرداخت می‌کند و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دریافت این تسهیلات در اولویت هستند.

الله‌بخش با انتقاد از سیاست‌های گذشته این اداره کل خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۶۴ پست سازمانی این اداره کل ۴۰ پست در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان مشگین‌شهر خالی می‌باشد.  

۱۰ هزار انواع آبزیان در استان اردبیل تولید شد

وی اضافه کرد: شهرستان مشگین‌شهر با تولید سالانه بیش از ۶۰ درصد سهم استان اردبیل رتبه اول تولید آبزیان در شمالغرب کشور را دارد.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز گفت: این شهرستان برغم تولید ۶۰ درصد از  آبزیان استان اردبیل و تولید سالانه میلیون‌ها قطعه بچه ماهی و تخم چشم زده فاقد ساختمان ادارای و خودرو می‌باشد.

ایرج بیگدلو با انتقاد از شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل به جهت قطع حقابه مزارع و استخرهای پرورش ماهی از اعمال سلیقه در این خصوص انتقاد کرد.

وی خواستار برقراری حقابه مراکز پرورش ماهی برای افزایش تولید و افزایش ماهی در سبد معیشتی و سفره مردم شد.

نظر شما