شناسهٔ خبر: 54307407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکایت خبرنگاران افغانستان از دولت انگلیس

تهران- ایرنا - گروهی از خبرنگاران افغان که سالها از نزدیک با رسانه‌های انگلیسی همکاری داشته اند، با اشاره به وعده های دولت این کشور در خصوص اسکان آنها در انگلیس از این کشور شکایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه «گاردین»، از زمان به قدرت رسیدن طالبان طی اوت سال گذشته در افغانستان ۸ خبرنگار افغان که سالها از نزدیک برای رسانه های انگلیس کار می کردند درخصوص خلف وعده دولت این کشور درباره اسکان آنها شکایت قانونی مطرح کردند. 

این گروه از خبرنگاران درخواست بازبینی قانونی برای ماه ها انتظار درباره پیشرفت روند اسکانشان در کشور انگلیس را در حالی تنظیم کردند که تا کنون تنها پاسخی از طریق ایمیل درمورد درخواست اقامت خود از سوی برنامه سیاست کمک و انتقال افغان ها از دولت این کشور دریافت کرده اند. 

این افراد در مصاحبه با رسانه ها گفتند، در حالی که برای رسانه های این کشور گزارش هایی درباره عملیات علیه طالبان، برنامه های بازسازی زیرساخت های افغانستان، حق زنان و تجارت موادمخدر می فرستاندند؛ از سوی طالبان بارها تهدید شده اند. 

همزمان با آشوب تخلیه سال گذشته پناهجویان افغان از کابل، دولت انگلیس اعلام کرده بود روادیدهای ویژه برای خبرنگاران و افراد خانواده شان که با رسانه های این کشور کار می کردند صادر می کند. در آن زمان «دومینیک راب» وزیر امورخارجه انگلیس گفته بود: «ما باید از خبرنگاران شجاع افغان که اخبار این کشور را منتشر می کنند حمایت کنیم.» همچنان دولت تاکید کرده بود اسکان افرادی که جانشان در معرض خطر است، امری ضروری می باشد. 

یکی از خبرنگاران افغان در مصاحبه با این روزنامه گفت، جان ما در خطر است و مرتبا پیام های تهدید آمیز از سوی طالبان دریافت می کنیم. ما مجبور شدیم برای حفظ امنیت از خانواده هایمان جدا شویم و تا سال ۲۰۲۴ برای خروج از افغانستان نمی توانیم منتظر بمانیم. 

نظر شما