شناسهٔ خبر: 54307317 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برای نخستین بار در جهان انجام شد

معرق‌کاری قرآن با ورق برنج روی چرم + عکس و فیلم

سهیلا بهرامی، از هنرمندان کشورمان قرآنی نفیس و منحصر به فرد چرمی را برای نخستین‌بار در جهان معرق‌کاری کرده که با ظرافت روی ورق برنج منتقل و در نهایت روی چرم چسبانده شده است.

صاحب‌خبر -

معرق‌کاری قرآن روی ورق برنج و چرم + عکس و فیلمبه گزارش ایکنا؛ این اثر بی‌نظیر در فرآیندی چندین ساله با دقت فراوان و ظرافت بسیار روی ورق برنج منتقل و در نهایت بر چرم پیوست شده است.

چرمِ صفحات از نوع چرم طبیعی باکیفیت است که به صورت سفارشی و با ضخامت بسیار کم تهیه شده است. نازک‌ بودن این چرم‌ها نه تنها به سبک بودن این کتاب کمک کرده بلکه ضخامت این اثر را به طرز چشم‌گیری کاهش داده است.

تمامی مراحل این کار با دست انجام شده که تصاویر و فیلم‌های موجود، مستند بر این هنر است. تک تک صفحات این کتاب با تذهیب‌های زیبا رنگ‌آمیزی شده است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

رنگ‌های استفاده شده در این تذهیب‌ها ضدآب و ضدخش است که کیفیت این اثر را دو چندان می‌کند.

طراحی دور آیات و نام سوره‌ها و جزء و حزب هم با نقره‌کوبی انجام شده است و تک‌تک صفحات پوشش نازکی از نیم پلی استر دارد تا به کیفیت کار بیفزاید.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2503119"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4060146/2503119?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما