شناسهٔ خبر: 54307186 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

مدت زمان پرواز تهران تفلیس

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی | گرجستان یکی از کشورهای اروپایی همسایه ایران است. قرارگیری بین دو دریای خزر و سیاه موجب اهمیت بسیار زیاد این کشور برای برقراری ارتباط میان قاره‌های آسیا و اروپا می‌شود. همین اهمیت جغرافیایی باعث شده که بین کشورهای اروپایی و آسیایی از نظر توریستی به رتبه بسیار بالایی برسد. ایران یکی از کشورهایی است که به‌سبب روابط دوطرفه بین آن‌ها، گردشگرهای زیادی را به‌سمت گرجستان روانه می‌کند. از سال ۹۴ به بعد با سیاست‌های هر دو کشور عبور از مرز برای شهروندان ایرانی عادی شد. با این کار، حجم سفرها و سکونت ایرانی‌ها در گرجستان بسیار بیشتر از قبل برآورد می‌شود. با این‌حال سفر به گرجستان احتیاج به آگاهی از حرکت هواپیما، زمان، تاریخ و شرایط آن دارد. همچنین شما باید بدانید جاذبه‌های گردشگری شهر موردنظرتان چه چیزهایی هستند و سپس به آن‌جا سفر کنید. در این متن قصد معرفی مکان‌های دیدنی تفلیس گرجستان و شرایط پرواز از تهران به تفلیس را داریم. با ما همراه باشید تا شرایط خرید بلیط تهران تفلیس را برای شما مشخص کنیم.

شهر زیبا و چشم‌نواز تفلیس پایتخت کشور گرجستان است. این شهر با یک‌ونیم میلیون نفر جمعیت شلوغ‌ترین شهر گرجستان و بهترین آن‌ها از نظر توریستی محسوب می‌شود. اغلب ایرانی‌ها به‌سبب شرایط خوب این شهر اقدام به خرید ملک و املاک و… در آن‌جا کرده‌اند؛ طوری‌که آمارهای سرسام‌آوری از خرید و فروش‌های آن‌ها ارائه می‌شود.

وجود رودخانه‌ای مرکز شهر و شرایط جوی مرطوب و خوش آب‌و‌هوا باعث شده تا همواره افراد برای سفر به آن‌جا راغب باشند. درطول سال به بهانه‌های مختلف فستیوال و جشن‌های پرشوری با حضور مردم می‌گیرند که باعث جذب گردشگر در همه ماه‌های سال می‌شود. تابستان فستیوال‌ها را در فضای باز و زمستان در سالن‌های سرپوشیده برگزار می‌کنند. درادامه به تعدادی از مکان‌های دیدنی تفلیس اشاره می‌کنیم.

به‌سبب رشد جمعیت و گسترش شهرنشینی در تفلیس، مردم امکان ساخت خانه به‌شکل بافت قدیمی شهر را نداشتند؛ همین امر باعث شد که دو قسمت بافت جدید و قدیم در شهر تفلیس به‌وجود بیاید. بافت قدیمی شهر اکنون به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی آن‌جا حساب می‌شود که به‌دلیل نوع ساخت بناها، رنگ‌ها و… معروف هستند.

مدت زمان پرواز تهران تفلیس

همان‌طورکه گفته شد، شهر تفلیس به دو قسمت بافت جدید و قدیم تقسیم می‌شود. پل صلح که یکی از نماد‌های معماری مدرن در تفلیس است، به‌صورت نمادین به‌عنوان وصل‌کننده این دو قسمت به یکدیگر ساخته شد. طول پل ۱۵۰ متر است و معمولا مردم برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار در محله‌های قدیمی تفلیس از آن استفاده می‌کنند. ویژگی بارز این پل چشم‌انداز زیبای آن به‌سمت رشته کوه‌های قفقاز و رودخانه کر است که روی آن ساخته‌اند. شما می‌توانید برای یک پیاده‌روی دل‌انگیز در یک بعدازظهر بهاری از روی پل عبور کنید و با دوربین عکاسی‌تان چند عکس به‌یادماندنی بیندازید.

 

قلعه نارکیلا یکی از جاذبه‌های تاریخی بسیار قدیمی است که ریشه و پیوندی هم با فرهنگ ایرانیان دارد. این قلعه زیبا را که روی تپه‌های تفلیس از دور خودنمایی می‌کند، ایرانی‌ها هم‌دوره با سلسله ساسانی ساخته‌اند. ازجمله ویژگی‌های بارز و مهم این قلعه شرایط بازدید از آن است. شما هرزمان از شبانه‌روز به‌صورت رایگان، می‌توانید به قلعه بروید و از مناظر و بنای زیبای آن لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید : جاهای دیدنی اصفهان

مدت زمان پرواز تهران تفلیس

پرواز تهران تفلیس طبق شرایط و وضعیت مشخص خود، یکی از پروازهای پرطرفدار و شلوغ ایران است. البته متاسفانه پرواز مستقیمی از ایران به تفلیس درحال‌حاضر فعال نیست و مسافران باید یک پرواز دو ایستگاهه را تجربه کنند. معمولا راحت‌ترین راه برای سفر به تفلیس، خرید بلیط تهران تفلیس از ترکیش ایرلاینز است. این پرواز اول به‌مدت سه ساعت و نیم به‌سمت استانبول می‌رود و پس از کمی توقف با یک پرواز دو ساعت و نیمه شما را به تفلیس می‌رساند. ایرلاین‌های ارمنستان، روسیه و… هم در این زمینه وجود دارند که با یک توقف به‌سمت تفلیس حرکت می‌کنند. شما می‌توانید با مطالعه شرایط آن‌ها هریک را که دوست دارید، انتخاب کنید.

اگر پرواز از خود تفلیس به ایران وجود داشت، در کم‌تر از یک ساعت و ۱۵ دقیقه به مقصد می‌رسیدید؛ متاسفانه فعلا شرایط این پرواز مهیا نیست. اگر بلیط تهران تفلیس را از سایت علی بابا بخرید، می‌توانید از تخفیف‌های این سایت نیز استفاده کنید.

خرید بلیط و اجازه برای خروج از ایران و ورود به گرجستان مستلزم انجام دو کار است؛ دریافت اجازه ورود به کشور مقصد و خرید بلیط پرواز. معمولا دفترهای مسافرتی همه این کارها را خودشان انجام می‌دهند؛ اما پورسانت و حق حساب خود را هم از جیب شما بییرون می‌کشند. اگر تمایلی به پرداخت این پورسانت ندارید و سفری مقرون‌به‌صرفه را بیشتر می‌پسندید، باید خودتان دست‌به‌کار شوید. راه بهتری که برای این مسئله وجود دارد، این است که شما بدون مراجعه به این دفاتر با استفاده از سایت‌های فروش بلیط و سایت سفارت گرجستان، بلیط تهران تفلیس و ویزای خود را دریافت کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های فروش بلیط مثل علی بابا در کم‌تر از ۱۰ دقیقه بلیط موردنظر خود را بیابید و دردسر سروکله‌زدن با برخی نمایندگان فروش بلیط را هم به‌جان نخرید.

نظر شما