شناسهٔ خبر: 54307159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت 2444 واقعه ولادت در خراسان‌جنوبی/ 19 مورد دوقلوزایی در استان ثبت شد

مدیرکل ثبت‌ احوال خراسان‌جنوبی گفت: طی دو ماهه امسال 2 هزار و 444 واقعه ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.1 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

علیرضا مهرآور، مدیرکل ثبت‌ احوال خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در دو ماهه امسال میزان وقایع ولادت ثبت شده در استان ۲ هزار و ۴۴۴ واقعه بوده است.

وی با بیان اینکه میزان وقایع ولادت ثبت شده در استان طی دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۱ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: از این میزان یک‌هزار و ۵۹۹ واقعه شهری و ۸۴۵ واقعه روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نسبت جنسی در وقایع ولادت ثبت شده طی دو ماهه امسال در استان ۱۰۲ بوده یعنی به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۲ ولادت پسر ثبت شده، افزود: همچنین در این مدت از مجموع وقایع ولادت ثبت شده در استان یک‌هزار و ۲۳۳ مورد ولادت پسران و یک‌هزار و ۲۱۱ مورد ولادت دختران بوده است.

مهرآور میانگین سن مادران را ۲۹.۷ سال و میانگین سن پدران را ۳۳.۶ سال ذکر و مطرح کرد: از مجموع وقایع ولادت ثبت شده در استان طی دو ماهه امسال ۱۹ مورد دوقلوزایی بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ولادت‌ها ۳۱.۱ درصد فرزند اول، ۳۴.۵ درصد فرزند دوم، ۲۵.۳ درصد فرزند سوم، ۷.۲ درصد فرزند چهارم و ۱.۹ درصد فرزند پنجم و بیشتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: فراوانی نام در بین نوزادان پسر در استان طی دو ماهه امسال شامل «امیرعلی، علی، محمد و ابوالفضل» و فراوانی نام در بین دختران شامل «فاطمه، فاطمه‌زهرا، زهرا و یسنا» بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

نظر شما