شناسهٔ خبر: 54307140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

دومین گردهمایی مربیان مسئول و مربیان کتابخانه های سیار روستایی کانون استان کردستان برگزار شد

دیروز شنبه 7 خرداد دومین گردهمایی مربیان مسئول و مربیان کتابخانه های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در محل مرکز شماره 4 کانون سنندج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط کانون استان کردستان، در این جلسه مدیر کل کانون استان کردستان در ابتدای صحبت هایش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در پرورش نسل کودک و نوجوان، نسل آینده ایران اسلامی را بر عهده دارد که مسئولیت بسیار خطیری است حال که لطف خدا شامل حال ما شده و به عنوان متولیان فرهنگی خاصه کودکان و نوجوانان دارای مسئولیت هستیم باید به خوبی ایفای نقش کنیم و موجبات ارتقاء کانون را با فکر و ایده های جدید و تعامل با ادارات فرمانداریها و سازمان های دیگر فراهم آوریم.

حمیدرضا گوهری افزود:  کار فرهنگی به " سرمایه گذاری " و " هزینه کردن " نیاز دارد، این نیست که با حرف کار فرهنگی انجام گیرد، ابتدا اینکه باید در ذهن، کار برای رضای خدا، با عشق، اخلاص و همت انجام پذیرد و پس از آن برای اینکه کار تاثیرگذار باشد نیاز به نیروی انسانی متخصص و ابزار و امکانات به روز و پیشرفته هم هست که خدا را شکر در کانون مربیان توانمند و هنرمندی داریم که باید از این نیروها و هنرها برای پرورش کودکان و نوجوانان استفاده کنیم .

گوهری تصریح کرد: در کانون پایه و اساس همین هنرهاست هنر قصه گویی،نقاشی، موسیقی و ... که ماباید از وجود مربیان خوب استفاده کنیم و مربیان نیز باید از زمانی که وارد کانون می شوند از تمام تجربیات، خلاقیت و هنرهای خود برای بهره مندی بیشتر کودکان و نوجوانان استفاده بکنند.

گوهری خاطر نشان ساخت: ما باید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهیگیری را به بچه ها یاد بدهیم و باید بچه ها را با شیوه های درست زندگی کردن آشنا کنیم و ما میتوانیم بچه ها را با انجام فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی درست تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: امروز دغدغه همه ما باید دغدغه فرهنگی باشد و درست زندگی کردن را به بچه ها یاد بدهید تا بتوانیم حال بچه ها را خوب کنیم.

گوهری در پایان عنوان کرد: ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خیلی زیاد است و ما باید از این ظرفیت به نفع و برای کودکان و نوجوانان بیشترین استفاده را ببریم .

در ادامه کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی ، کارشناس هنری، ادبی ، ارزیابی عملکرد و اداری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

پایان بخش جلسه هم ارائه نظرات و راهکارها توسط نماینده مربیان استان بود.

نظر شما