شناسهٔ خبر: 54307134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستگیری حفاران غیرمجاز در نائین+تصاویر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از دستگیری دو حفار غیرمجاز همراه با سه دستگاه فلزیاب در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نائین اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای نائین، بلافاصله به‌منظور بررسی موضوع به محل موردنظر رفتیم که یک دستگاه خودرو سواری سمند در محل مشاهده شد و همچنین دو نفر با سه عدد دستگاه فلزیاب در حال حفر چاه بودند.

وی افزود: پس از بازرسی از محل هر دو مجرم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به جرم حفاری غیرمجاز، حمل و نگهداری دستگاه فلزیاب و خریدوفروش آسیا دفینه، برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

مدنیان همچنین گفت: در سال جاری ۲۰ نفر و در سال گذشته ۱۲ نفر در حوزه جرائم میراث فرهنگی دستگیر شدند که مجموعاً با تشکیل ۲۸ پرونده قضائی، ۸ عدد فلزیاب و ۹۳ ادوات کشف و ضبط شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نائین ادامه داد: بر اساس قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری به‌قصد به دست آوردن اشیا تاریخی فرهنگی جرم و مجرم از سه ماه تا شش سال زندانی دارد و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

 

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/

نظر شما