شناسهٔ خبر: 54306990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست فرمانداری نهبندان:

تبیین وصیت نامه امام خمینی(ره) وظیفه مسئولان است

ایروانی گفت: وصیت نامه سیاسی معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) مطالبه گری دارد و باید هدف ها و آرمان های امام توسط مسئولان برای مردم تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «ابوالفضل ایروانی» امروز (8 خرداد) در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور کار جلسه برگزاری مراسمات دهه کرامت و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: وصیت نامه معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) مطالبه گری دارد و باید هدف ها و آرمان های امام توسط مسئولان برای مردم تبیین شود.

 


سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه این وصیت نامه یک روش، شیوه و مسیر را برای مردم و مسئولان روشن می کند، افزود: این وصیت نامه به ما می گوید، چه جاهایی اشتباه رفته ایم، قانون گرایی اگر در کشور نهادینه و فرهنگ سازی و به آن احترام گذاشته شود شاهد حوادث و تخلفات نخواهیم بود.

 


ایروانی گفت: یکی از برنامه های محوری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) توجه به وصیت نامه ایشان است و نکات خاص و کلیدی وصیت نامه باید استخراج و در اختیار نسل جوان گذاشت چراکه نسل جوان امروز پرسشگر است.

 


وی دهه کرامت را دهه بخشش و بزرگواری عنوان و تصریح کرد: این مباحث در شورای فرهنگ عمومی باید تکثیر و در سطح جامعه ترویج شود.

 


سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: شهرداری‌ها برنامه اجرای عملیاتی خود را برای برپایی بیلبوردهای تبلیغاتی از منابع خود و مشارکت بخش خصوصی ارائه کنند.

 

وی در ادامه همچنین به بیان فلسفه ایجاد دانشگاه‌ها در شهرستان پرداخت و افزود: دانشگاه‌ها باید به نقش تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ و کار  علمی دانشگاهی برای جوانان در سطح شهر بپردازند.

 


حجت الاسلام «عباسعلی خزاعی»، امام جمعه نهبندان هم در جلسه شورای فرهنگ عمومی نهبندان گفت: دولت برای همدردی با حادثه دیدگان شهر آبادن، امروز را عزای عمومی اعلام کرد که ما هم یاد و خاطره جانباختگان حادثه متروپل این شهر را گرامی و برای مصدمین و مجروحین آرزوی شفای عاجل داریم.

 


وی ادامه داد: اگر ابعاد حادثه آبادان بررسی شود مشخص می شود که عدم رعایت مسائل فرهنگی از جمله وجدان کاری و عدم پایبندی به مباحث قانونی در وقوع این حادثه دخیل است و ریشه فرهنگی دارد، افزود: شورای فرهنگ عمومی برای جلویگری از این حوادث باید برنامه داشته باشد.

 


وی گفت: برنامه های فرهنگی، مسابقه وصیت نامه امام خمینی (ره)، پرچم گردانی حرم امام رضا(ع) و سایر در این ایام در نهبندان برگزار خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/575

نظر شما