شناسهٔ خبر: 54306747 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

کارشناس حوزه خانواده و تربیت:

رفتار خوب پایه و اساس استحکام خانواده است

اصفهان – حجت الاسلام تراشیون یکی از ابزار‌های مدیریت خانواده را خوش اخلاق بودن مرد در خانواده دانست و گفت: کلام، اخلاق و رفتار خوب پایه و اساس استحکام خانواده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا تراشیون در مراسم عزاداری شهادت رئیس مکتب تشیّع حضرت امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه کاشان، گفت: امام صادق (ع) در مباحث علمی برای رشد و تعالی انسان‌ها بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: برای کار فرهنگی و دینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، یکی از اولویت‌های مهمی که برای سرمایه گذاری فکری لازم است، موضوع خانواده است.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در نخستین بند سند خانواده تأکید بر خانواده جامعه محور دارد، گفت: اگر جامعه کندوی عسل باشد، سلول‌های کندوی عسل خانواده است که اگر سالم بماند جامعه سالم خواهد بود و به همین میزان اگر سلول‌های کندوی عسل آسیب ببیند جامعه آسیب خواهد دید.

کارشناس حوزه خانواده و تربیت اظهار داشت: هرچه آسیب‌های خانواده افزایش داشته باشد به همان میزان جامعه نیز هنجار شکن‌تر و آسیب پذیرتر خواهد بود.

وی شهر‌های پر طلاق را شهر‌هایی پر آسیب دانست و تأکید کرد: اگر به دنبال جامعه متعالی و جامعه رشد یافته هستیم باید روی هسته مرکزی خانواده سرمایه گذاری کرد.

این کارشناس حوزه اخلاق با اشاره به اینکه مردان برای به دست گرفتن مدیریت خانواده خود به سه ویژگی نیاز دارند، افزود: یکی از این ابزار‌ها و عناصر مدیریت خانواده این است که مرد نسبت به خانواده خود خوش برخورد باشد، چرا که کلام و اخلاق و رفتار خوب پایه و اساس استحکام خانواده است.

حجت الاسلام تراشیون جابجایی ارکان خانواده را یکی از چالش‌ها و ضعف‌های خانواده‌ها دانست و گفت: مرد با همسر و خانواده خود باید مهربان و خوش برخورد و خوش اخلاق باشد، چرا که امیرمومنان (ع) می‌فرماید، قدرت کلام از شمشیر بیشتر است.

وی از محبت به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌ها و عناصر مهم مدیریت خانواده نام برد و اظهار داشت: محبت حلال مشکلات است و مرد نباید نسبت به همسر خود خساست داشته باشد و از محبت به همسرخود دریغ کند.

این کارشناس حوزه اخلاق با تأکید بر اینکه در فرهنگ خانواده بدی را نباید با بدی پاسخ داد، افزود: در محیط خانواده باید شنونده خوبی بود و شنیده‌ها را خوب تحلیل و ریشه یابی کرد و راهکار داد.

حجت الاسلام تراشیون، معاشرت و کلام و گفتگوی زیبا را رمز موفقیت خانواده دانست و خاطر نشان کرد: درحالیکه زبان پاک یکی از ویژگی‌های مسلمانان است، اما بر اساس آموزه‌های دینی رفتار نمی‌کنیم و بر اساس معیار‌های تعیین شده اسلام پیش نمی‌رویم.

استاد حوزه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی برای بیان گفتگو‌ها و تبادل اندیشه‌ها لازم و ضروری است.

لازم به ذکر است، مراسم عزاداری شهادت رئیس مکتب تشیّع حضرت امام جعفر صادق (ع) با همکاری هیأت دانشجوئی فاطمیون و هیأت امام جعفر صادق (ع) و با حضور حجت الاسلام والمسلیمن سید سعید حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان، اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه کاشان برگزار شد و در این مراسم با حرکت کاروان عزا از طرف سازمان مرکزی به طرف گلزار شهدای گمنام و مسجد دانشگاه به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند./۱۳۰۷/

نظر شما