شناسهٔ خبر: 54306482 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

قطعاً سازمان آتش‌نشانی اسامی ساختمان‌های ناایمن تهران را منتشر می‌کند

تسنیم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه پس از آواربرداری ساختمان متروپل، کل ساختمان تخریب و جمع‌آوری خواهد شد، گفت: قطعاً سازمان آتش‌نشانی، اسامی ساختمان‌های ناایمن را با همراهی دادستانی منتشر خواهد کرد و ما ابایی از این مسئله نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران امروز در جریان شصت‌و‌ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: پس از این اتفاق با دستور شهردار تهران، اکیپی از آتش‌نشانان به همراه تجهیزات مورد نیاز اعزام شدند و اقدامات لازم برای آواربرداری و امدادرسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه جنس حادثه متروپل با پلاسکو متفاوت است، گفت: در حالی این اتفاق افتاده است که ما شاهد انباشت مصالح، میلگرد و بتن در مساحتی حدود 2 هزار متر هستیم و در واقع بنابر اعلام مسئولان تا به حال حادثه‌ای به این شکل در کشور نداشته‌ایم.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای امدادی از 4 جبهه مشغول امدادرسانی شده‌اند، تصریح کرد: در شب‌های گذشته نیز 4 ساختمان در اطراف ساختمان متروپل با همکاری مالکان تخریب شده است و کار امدادرسانی در 4 جهت ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به وجود 129 ساختمان پرخطر در شهر تهران متذکر شد: نامی جز سوداگران مرگ چیز دیگری نمی‌توان برای افراد سوجود برای این ساختمان‌ها نامید و قطعا سازمان آتش‌نشانی، اسامی این ساختمان‌ها را با همراهی دادستانی منتشر خواهد کرد و ما ابایی از این مسئله نداریم چرا که جان مردم اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر نیز برخی از شبکه‌های معاند با اخبار دروغ و شایعه‌پراکنی به این اتفاق دامن زده‌اند اما به هر ترتیب نیروهای امدادی اعم از آتش‌نشانی و هلال احمر به وظیفه خود در فرآیند امدادرسانی ادامه می‌دهند.

محمدی همچنین با اشاره به اینکه در 5 ـ 4 روز آینده کار آواربرداری در ساختمان متروپل آبادان به پایان خواهد رسید، گفت: پس از این بازه زمانی کل ساختمان تخریب و جمع‌آوری خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما