شناسهٔ خبر: 54306360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

بازی بقا برای شهرخودرو مقابل پرسپولیس| چشم‌انتظار معجزه در آزادی

شهرخودرو برای ماندن در لیگ برتر به سه امتیاز بازی ۶ امتیازی امشب نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته بیست‌ونهم بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری سه مسابقه به پایان می‌رسد و احتمال دارد تکلیف پایین‌جدولی‌ها همین امشب مشخص شود. پرسپولیس برای کسب عنوان نایب‌قهرمانی مطمئنا به آب‌و‌آتش خواهد زد تا از طلایی‌پوشان اصفهانی عقب نیفتد.

در‌آن‌سوی‌میدان تیم فوتبال شهرخودرو مشهد که یکی از عجیب‌ترین فصول فوتبالی‌اش را پشت‌سر گذاشت، برای زنده‌نگه‌داشتن شانس‌های بقایش در لیگ امسال، فقط باید با سه‌امتیاز از زمین آزادی بیرون بیاید. در دیگر‌بازی‌های امشب، اما دو تیم فولاد و سپاهان یکی دیگر از بازی‌های جذاب این هفته را برگزار خواهند کرد. نمایندگان آسیایی فوتبال ایران درحالی در اهواز به‌مصاف هم خواهند رفت که طلایی‌پوشان زاینده‌رود نگاه جدی به رتبه دوم جدول دارند. در یکی از مسابقات تشریفاتی این هفته هم تیم‌های هوادار و گل‌گهر مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پرسپولیس – شهرخودرو/ ساعت ۲۰

این بازی قرار بود هفته گذشته برگزار شود، اما دو بار به تعویق افتاد و درنهایت امروز به‌عنوان تاریخ قطعی این بازی اعلام شد تا بازگشت یحیی به نیمکت تیمش هم به تعویق بیفتد. سرمربی پرسپولیس که بعد از جنجال شهرآورد، از همراهی تیمش در باز‌ی‌های گذشته محروم شده بود، فردا‌شب دوباره می‌تواند از روی نیمکت شاهد بازی تیمش باشد. دیداری که شاید در پایان آن، سقوط شهرخودرو، تیم سابق یحیی، به لیگ‌یک قطعی شود. با توجه به تساوی نفت مسجدسلیمان مقابل صنعت‌نفت و شکست فجر به تراکتور که منجر به قطعی‌شدن سقوط تیم شیرازی به لیگ‌یک شد، شهرخودرو برای ماندن، نه‌تن‌ها باید دو بازی آخرش در لیگ را ببرد، بلکه باید امیدوار باشد که نفت مسجدسلیمان از استقلال شکست بخورد. البته بازی آخر مسجد‌سلیمانی‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و شاگردان فرهاد مجیدی برای حفظ رکورد شکست‌ناپذیری‌شان مطمئنا به آب‌و‌آتش خواهند زد.

غیبت ستاره کهنه‌کار شهرخودرو

سرخ‌پوشان ایران در این دیدار، دو محروم دارند. حامد پاکدل و سعید آقایی به‌دلیل دریافت کارت قرمز در دیدار برابر تراکتور محروم هستند. در سوی دیگر میدان هم رکورددار بازی در ترکیب شهرخودروی مشهد مقابل پرسپولیس غایب خواهد بود. علی طاهران، هافبک جوان و باتجربه تیم شهرخودرو، در این فصل در هر ۲۸ بازی تیمش در لیگ برتر به‌عنوان یار ثابت به میدان رفته و عملکرد خوبی نیز داشته است. او که سابقه بازی در تیم‌هایی نظیر تراکتور و گل‌گهر سیرجان را نیز در کارنامه دارد، در مسابقه گذشته شهرخودرو برابر سپاهان کارت زرد گرفت و چهاراخطاره شد تا مسابقه آینده تیمش را از دست بدهد. بدون‌شک غیبت رکورددار بازی در ترکیب شهرخودرو اتفاق خوبی برای کادرفنی این تیم در بازی حساس برابر پرسپولیس نخواهد بود. شهرخودرو فقط در صورت برد مقابل پرسپولیس می‌تواند امیدهایش برای بقا در لیگ برتر را زنده نگه دارد و به‌همین‌خاطر ممکن است غیبت نفراتی مثل طاهران به آن‌ها در این بازی حساس آسیب بزند.

فولاد – سپاهان/ ساعت ۲۰

دو نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. فولاد و سپاهان که لیگ قهرمانان برایشان داستان متفاوتی داشت (فولاد به مرحله بعدی رسید، اما سپاهان در همان مرحله گروهی حذف شد)، در‌حالی به‌مصاف یکدیگر می‌روند که فولاد در روزی که جواد نکونام صدمین بازی لیگ‌برتری‌اش در مقام سرمربی را تجربه خواهد کرد، به‌دنبال رسیدن به رده چهارم است و سپاهان هم رقابت جذابی با پرسپولیس برای نایب‌قهرمانی دارد. فولاد چهل‌وپنج‌امتیازی در رده پنجم قرار دارد و سپاهان پنجاه‌وپنج‌امتیازی با یک بازی بیشتر از پرسپولیس، تیم دوم است.

هوادار – گل‌گهر/ ساعت ۲۰

گل‌گهر در هفته‌های اخیر شرایط بسیار خوبی داشته و نه‌تن‌ها در هفت بازی آخرش شکست نخورده است، بلکه در سه بازی آخر به پیروزی رسیده و به دنبال این است که چهارمین بردش را مقابل هوادار جشن بگیرد؛ هواداری که در هفته‌های گذشته، از فرم ایده‌آلش فاصله گرفته و در سه هفته اخیر، دو بار شکست خورده است و باید دید رضا عنایتی می‌تواند از امیر قلعه‌نویی که در استقلال سرمربی او بود، امتیاز بگیرد یا نه. وضعیت در جدول: هوادار سی‌وچهارامتیازی تیم دهم جدول است و گل‌گهر چهل‌وپنج‌امتیازی در رده چهارم قرار دارد.

نظر شما