شناسهٔ خبر: 54306355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالیت ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۷ مرکز خرید گندم در استان وجود دارد که ۱۵ مرکز خرید مربوط به تشکل‌های تعاونی و دو مرکز خرید مربوط به شرکت غله است که خرید را انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اهمیت خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: مردم باید امنیت غذایی را جدی بگیرند زیرا کشورهای همسایه با کمبود گندم و آرد روبرو هستند.

وی بیان داشت: با مشکلاتی که در اکراین و روسیه که تأمین‌کننده ۴۰ تا ۵۰ درصد غلات جهان هستند رخ داده اکنون وضعیت وخیم شده و کشورهای اروپایی نیز مشکل دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کشورهای حوزه اطراف ما دچار تنش شدند، ادامه داد: این کشورها نیز گندم مورد نیاز خود را از اکراین و روسیه تأمین می‌کردند و در این شرایط امنیت غذایی برای مملکت ما واجب است.

جعفری با بیان اینکه امسال تاکنون تحویل گندم به سیلوهای ما و به دولت نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است، اضافه کرد: تاکنون یک‌ هزار تن تحویل گرفتیم که در مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ تن تحویل گرفته بودیم.

وی از افزایش قیمت گندم در سال جاری خبر داد و گفت: هر دو هفته پول گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت می‌شود و امید است کشاورزان همکاری کنند تا نهایت خرید دولتی گندم را در استان داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آغاز برداشت گندم از شهرستان‌های گرم بوده است، تصریح کرد: بیشترین برداشت از نهبندان و طبس بوده است و در بقیه شهرستان‌ها برداشت در حال آغاز است.

جعفری با بیان اینکه ظرفیت انبار گندم استان بیش از میزان تولید ما است، یادآور شد: ۱۷ مرکز خرید گندم در استان وجود دارد که ۱۵ مرکز خرید مربوط به تشکل‌های تعاونی و دو مرکز خرید مربوط به شرکت غله است که خرید را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه گندم استان صادر نمی‌شود و در حوزه گندم نیاز به سایر استان‌ها داریم، خاطرنشان کرد: ۴ کارخانه آرد در استان وجود دارد که از این تعداد سه مورد در بیرجند و یک مورد در قاینات است و کارخانه فردوس نیز اخیراً وارد گردونه شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

نظر شما