شناسهٔ خبر: 54306229 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنا گزارش می‌دهد؛

دودستگی در پرسپولیس مشکل بزرگ گل‌محمدی/چه کسانی قربانی می‌شوند؟

پرسپولیس چند ماهی است که با دو دستگی بازیکنانش مواجه شده و ممکن است این اتفاق قربانی دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، پرسپولیس در ماه‌های اخیر دچار دو دستگی در بازیکنانش در حمایت از تصمیمات یحییی گل‌محمدی شده است که این مسئله یکی از عوامل مهم افت سرخپوشان و ناکام ماندن این تیم در فصلی که گذشت بود.

پرسپولیس بعد از 5 سال قهرمانی پی در پی در فصل جاری حتی از کسب سوپر جام هم محروم ماند و سالی را بدون جام پشت‌سر گذاشت که برای هوادارانش گران تمام شد.

دو دستگی از چه زمانی آغاز شد؟

نحوه کنار گذاشتن مهدی شیری برای برخی از بازیکنان پرسپولیس قابل هضم نبود. اینکه شیری در بازی با فولاد یک اشتباه فنی داشت و فردا مسابقه از سوی یحیی گل‌محمدی کنار گذاشته شد، واقعا عجیب بود. در فوتبال حرفه‌ای هیچ سرمربی بازیکن تیمش را به خاطر اشتباه فنی اخراج نمی‌کند اما در پرسپولیس این اتفاق رخ داد. در آن مقطع هواداران پرسپولیس چون رابطه چندان خوبی با شیری نداشتند به نوعی از این تصمیم یحیی حمایت کردند اما در داخل تیم خلاف این اتفاق رخ داد. بزرگترهای تیم از جمله سیدجلال حسینی، امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا اصلا انتظار این برخورد را از یحیی نداشتند و با حمایت از شیری در شبکه‌های اجتماعی به نوعی مخالفت خود را به تصمیم سرمربی تیم‌شان اعلام کردند. شیری شاید در بین هواداران پرسپولیس محبوبیت چندان نداشت اما به خاطر طنز بالایش از بازیکنان محبوب تیمش بشمار می‌رفت.

مخالفت با بازگشت رضاییان

رامین رضاییان در زمان سرمربیگری برانکو در پرسپولیس به خاطر حواشی متعددش از جمع سرخپوشان اخراج شد و بعد از دیپورت از فوتبال اروپا و متعاقب آن لیگ قطر در نهایت مجبور به بازگشت به فوتبال ایران شد. در این میان یحیی گل‌محمدی اصرار به جذب وی داشت در حالی که می‌دانست او نزد بازیکنان تیمش محبوب نیست. در واقع نفراتی سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه و...که از مدت‌ها قبل با رضاییان قطع ارتباط کرده بودند و اصلا از بازگشت او به تیم استقبال نکردند. با این شرایط حضور رضاییان در پرسپولیس هم ایجاد دو دستگی در این تیم کرد و از نظر فنی هم چندان کارساز نبود. عملکرد مهدی شیری در فولاد به مراتب بهتر از رامین در پرسپولیس بود. ضمن اینکهرضاییان برای یک نیم فصل 8 میلیارد قرارداد بست در حالی که ملی‌پوشان تیمش با این رقم قرارداد یکساله داشتند.

دودستگی دوباره در پرسپولیس/حمایت از کاپیتان در اعتراض به تصمیم سرمربی

تنبیه دو کاپیتان بعد از بی‌توجهی به اعتراض شدید رضاییان

یحیی گل‌محمدی اگرچه خیلی ساده از اعتراض شدید رامین رضاییان به تعویضش در بازی با ذوب‌آهن، گذشت اما نسبت به والیبال بازی کردن کاپیتان‌های تیمش حساس شده و نام آنها را از لیست تیم برای بازی با شهر خودرو خط زد. تصمیمی که باعث شد تعدادی از بازکنان پرسپولیس تصمیم به حمایت از سیدجلال در شبکه‌های اجتماعی بگیرن. موردی که بار دیگر نشان داد دو دستگی در پرسپولیس بیدا می‌کند.

چه کسانی رفتنی خواهند شد؟

یحیی گل‌محمدی با اتفاقاتی که رخ داده تمایلی به حفظ بزرگترهای تیمش را ندارد و ترجیح می‌دهد آنها را کنار بگذارد. در سوی دیگر نفرات بزرگتر تیم هم با مدیریت باشگاه ارتباط برقرار کرده و به دنبال تغییر سرمربی در تیم‌شان هستند. اگر قرار باشد پرسپولیس کاپیتان‌های خود را کنار بگذارد آن وقت به یک تیم کاملا معمولی تبدیل خواهد شد و قطعا سرنوشت خوبی در انتظار یحیی و تیمش نخواهد بود. از سوی دیگر ماندن گل‌محمدی با حفظ این نفرات هم باز به نفع پرسپولیس نبوده و نخواهد بود. به هر حال باید به انتظار نشست و دید که یحیی می‌تواند تیمش را مدیریت کند یا یک فصل بد دیگر در انتظار او و تیمش خواهد بود. اگرچه هواداران پرسپولیس قطعا این بار فرصت چندانی به سرمربی تیم‌شان نخواهند داد.

انتهای پیام/4146

نظر شما