شناسهٔ خبر: 54305719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

موضع‌گیری اعضای شورای شهر نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان لوایح مصوب، نطق‌ها و تذکرات مطرح شده در جلسه علنی شورایی شهر را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر، با تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع)، رحلت امام خمینی (ره) و با تسلیت به هم‌وطنان آبادانی و اهالی این شهر که در اصفهان ساکن هستند اظهار کرد: در جلسه امروز به مرور نکات مهم بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس پرداخته شد، نکته این است که با تغییر برخی از الحان قابلیت استفاده مطالب برای اعضای شورای شهر نیز وجود دارد. 

وی ادامه داد: در جلسه امروز یک توافق ملکی در تأسیسات ایستگاه مترو شهید خرازی به تصویب رسید. همچنین مبالغ پیشنهادی حق بهره برداری غرفه‌های بازار روز کوثر ۶ در سپاهان‌شهر برای سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به توضیحات رئیس سازمان میادین و سامان دهی مشاغل شهری و کمیسیون خدمات شهری شورا این موضوع به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه‌ای در رابطه با بهره‌برداری از برخی غرفات میدان مرکزی میوه و تره‌بار نیز امروز بررسی شد که قرار است از طریق مزایده برای دوره‌ای ۱۰ ماهه مورد بهره‌برداری قرار گیرد که قیمت‌های پایه براساس نظرات کارشناسی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

وی افزود: در نطق و تذکرهای امروز نکات قابل توجهی مطرح شد، اعضای شورا به صورت مشترک با حادثه دیدگان و مصیب‌زدگان حادثه متروپل آبادان همدردی کردند. همچنین تذکرهای متعددی در رابطه با ساختمان‌های ناایمن و لزوم توجه دستگاه‌های متولی و همکاری با مدیریت شهری برای رفع نقاط حادثه‌خیز مطرح شد. 

صالحی گفت: علاوه بر این در جلسه امروز به حضور تیم پرتلاش آتش نشانی اصفهان برای امدادرسانی به حادثه دیدگان حادثه آبادان اشاره و تأکید شد که تا پایان همراه مردم آبادان خواهند بود.

وی بیان کرد: روز جمعه جلسه‌ای در ادامه سلسله جلسات اعضای شورای شهر، نمایندگان اصفهان در مجلس و مدیران شهری و استانی برگزار و تاکید شد مجموعه‌های تصمیم گیر برای حوزه‌های شهری در بخش قانون گذاری و اجرا نسبت به مقدورات و الزامات تهیه دستورالعمل‌ها و قوانین و ابقای آن دقت نظر داشته باشند. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: باید به گونه‌ای اقدام شود که این حرکات در حوزه قانون و اجرا تسهیل کننده مسیر خدمات شهری باشد.

وی با گرامی‌داشت یاد دو شهید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در روزهای اخیر در اثر حادثه سقوط جنگنده به شهادت رسیدند، اظهار کرد: برای این دو شهید گرانقدر آرزوی علو درجات و برای خانواده آن‌ها صبر آرزو می‌کنیم.

صالحی در پایان گفت: کمیسیون‌ها در هفته جاری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند تا در صحن علنی آتی موضوعات برای تصویب یا رد بررسی شود.

انتهای پیام

 

نظر شما