شناسهٔ خبر: 54305691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

قدردانی آیت‌الله سعیدی از مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

صاحب‌خبر -

 به گزارش  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها)، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سیدموسی حسینی کاشانی و امیرعلی عموزاده مدیرکل‌های سابق و کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت الله سعیدی دیدار کردند.

آیت‌الله سعیدی با تشکر از سیدموسی حسینی کاشانی بر حسن اخلاق و تعامل خوب وی در استان با سایر نهادها اشاره و اظهار کرد: قم با استان‌های دیگر متفاوت است و حسینی کاشانی بر این موضوع اعتقاد داشت و همین موضوع باعث خوشنامی وی در استان بود.

وی با بیان اینکه این جایگاه‌ها امانت خداوند است و ما باید به وظایف خود عمل کنیم، گفت: باید برای خدا کار کنیم زیرا افراد غیر خدا زیاد هستند و دیر هم راضی می‌شوند ولی خدا یکی است و زود هم راضی می‌شود و بهترین کار این است که برای خدا کار کنیم و او را راضی کنیم.

هاشمی در این دیدار با بیان اینکه نگاه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم نگاه استانی نیست، اظهار کرد: حوزه علمیه قم عقبه تئوریک نظام است و نه تنها جنبه ملی بلکه وجهه بین‌المللی و جهان اسلامی دارد.

وی افزود: انتظار ما از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم این است که بتواند از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری حوزه علمیه قم استفاده کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسأله شورای فرهنگ عمومی در این دولت جدی گرفته شده است، گفت: تصمیمات خوبی در زمینه بودجه شورای فرهنگ عمومی گرفته شده ولی واقعیت این است که ظرف فرهنگ را در بودجه کشور کوچک گرفته‌اند و این بودجه در نهادهای مختلف تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه برای تقویت ضرب‌آهنگ پیشرفت، کارهای فرهنگی باید قرارگاهی عمل شود، افزود: کار قرارگاهی در سایه شورای فرهنگ عمومی امکان‌پذیر است از این رو دولت این شورا را جدی گرفته و فرصتی برای به خط کردن ظرفیت‌های فرهنگی در استان‌ها می‌داند.

گفتنی است در این نشست سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از حسن نظر و حمایت‌های آیت‌الله سعیدی تشکر کرد و امیرعلی عموزاده به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز امیدواری کرد که در این جایگاه بتواند به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) خدمت کند.

نظر شما