شناسهٔ خبر: 54305663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادارات کردستان مصرف برق خود را ۳۰ درصد کاهش دهند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طبق مصوبه هیات وزیران و با هدف ایجاد تعادل بین تولید برق و تقاضا برای مصرف، ادارات استان باید مصرف برق خود را حداقل ۳۰ درصد کاهش دهند.

صاحب‌خبر -

هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس ماده ۲ مصوبه اردبیهشت امسال هیات وزیران، دستگاه های اجرایی، بانک ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی و سامانه های سرمایشی غیرضروری، اقدام کنند.

وی افزود: افزایش دمای هوا همزمان با آغاز فصل تابستان، باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف برق در استان می شود که با توجه به محدودیت منابع انرژی، برای پیشگیری از خاموشی برق، مدیریت مصرف برق ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با تاکید بر اینکه بخشنامه ذکر شده به منظور جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش های خانگی و سایر مراکز حیاتی و مهم ابلاغ شده است، اضافه کرد: بر اساس این مصوبه در صورت عدم رعایت سقف مجاز مصرف توسط دستگاه های مشمول، با اخطار قبلی، نسبت به قطع برق مشترکان بد مصرف اقدام خواهد شد.

لهونیان یادآور شد: ادارات با بهره گیری از نور طبیعی، عدم استفاده از چراغ و لامپ‌های پرمصرف و همچنین رنگ آمیزی محیط اداری با رنگ روشن، نصب تایمر برروی برخی از وسایل برقی، استفاده از سیستم هوشمند روشنایی، استفاده از سیستم های جدید در موتورخانه و کولرهای کم مصرف برق و همچنین بکارگیری مولدهای تامین برق(ژنراتور) در ساعت پیک مصرف می توانند به کاهش مصرف برق کمک قابل توجهی کنند.

در حال حاضر ۷۱۲ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی و صنعتی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

نظر شما