شناسهٔ خبر: 54305586 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آیا «برادران لیلا» صلاحیت اکران دارد؟

سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده سینما که پخش «برادران لیلا» را بر عهده دارد، از اکران این فیلم‌سینمایی که در ژانر فلاکت ساخته شده، در مردادماه خبر داده‌است، خبری که با سکوت سازمان سینمایی همراه شده‌است.

صاحب‌خبر -
به گزارش جام جم آنلاین، ساداتیان در این باره به رادیو گفتگو گفته‌است: «در تلاشیم فیلم را در مرداد اکران کنیم. با توجه به مدت زمان ۱۶۵ دقیقه‌ای فیلم، برای نمایش عمومی چالش‌هایی از جمله «قیمت بلیت» و «تعداد سئانس نمایش» خواهیم‌داشت.»

این در حالی است که فیلم هنوز پروانه نمایش ندارد. اگرچه ساداتیان نگرفتن پروانه نمایش را به دلیل محدودیت زمانی برای ارائه فیلم به جشنواره کن دانسته و گفته‌است: «میان مسؤولان وزارت ارشاد نظرات متفاوتی در ارتباط با فیلم وجود دارد، اما با توجه به موقعیت جهانی فیلم و شانس خوبی که برای رقابت در اسکار دارد، بعید می‌دانم مشکلی برای دریافت پروانه نمایش فیلم به وجود بیاید و به نظرم مسؤولان ارشاد با سعه صدر بیشتری با این فیلم برخورد خواهندکرد.» به نظر می‌رسد تهیه‌کننده در حال خط دادن به مسؤولان وزارت ارشاد برای سهل‌گیری در روند صدور پروانه نمایش به بهانه موفقیت آن در آن سوی آب‌هاست؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده‌است و حتی اگر فیلم جایزه‌ای هم بگیرد، باید مانند دیگر فیلم‌ها در چارچوب قوانین با آن برخورد شود.
 
منبع: روزنامه جام جم 

نظر شما