شناسهٔ خبر: 54305342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در ارزیابی بنیاد البرز؛

روحانی جوان اهل تربت‌حیدریه جزو هفت روحانی نخبه کشور شد

حجت‌الاسلام محمدحسین عصمتی روحانی جوان و نخبه تربت حیدریه در ارزیابی بنیاد فرهنگی البرز (نوبل ایران) در زمره هفت روحانی برتر کشور برگزیده و انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین عصمتی، روحانی نخبه تربت حیدریه در گفت و گو  صبح توس؛ اظهار کرد: بنیاد سال ۱۳۴۲ خورشیدی به همت زنده‌یاد "حسینعلی البرز" با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان، حوزویان، پژوهندگان برتر ایرانی، تشویق دانشجویان، دانش‌آموزان برگزیده، نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای جایزه البرز، تأسیس شد.

وی افزود: در ارزیابی که 28 اردیبهشت امسال از بین سه هزار نفر روحانی انجام شد، از حوزه علمیه قم چهار نفر و از مدیریت حوزه علمیه خراسان بزرگ نیز سه نفر به عنوان روحانی حایز رتبه علمی برتر، انتخاب شدند که یکی از آن افراد من بودم.

عصمتی در خصوص سابقه فعالیت‌های علمی و پژوهشی که منجر به کسب این موفقیت شده، نیز گفت: به عنوان طلبه سطح یک، ۲ ، سه و چهار جزو برترین‌های حوزه هستم و سال ۹۵ در مدرسه عالی نواب مشهد موفق به کسب رتبه نخست فقه و اصول و رتبه دوم کل پنج رشته فعال در این مدرسه را به خودم اختصاص دادم.

مسوول سابق واحد پژوهش حوزه علمیه تربت‌حیدریه در ادامه گفت: سطح ۲ ، سه و چهار را به صورت تخصصی خواندم و این بدان معناست که در رشته‌های تخصصی فقه و اصول به صورت پیوسته که معادل کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشگاه است و در سطح ۴ نیز در رشته تخصصی فقه مقارن تحصیلات خود را به پایان رسانده‌ام.

عصمتی اظهار کرد: از سال ۹۷ تا پارسال مسوول پژوهش حوزه علمیه تربت‌حیدریه بودم و بر این اساس پارسال عنوان مسوول پژوهش برتر را دریافت کردم.

وی دلیل این برتری را در برپایی نشست‌های علمی، مشاوره‌ها، انتشار 6 مقاله در نشریات علمی تخصصی عنوان کرد.

مسوول اجرایی نشریه مدرسه عالی نواب مشهد افزود: در کنار هفت سال سابقه تدریس در گروه‌های علمی، سرگروه فقه و اصول مدرسه عالی هراتی از سال ۹۷ و معاونت علمی پژوهشی حوزه بسیج طلاب در جنوب خراسان از دیگر افتخارات علمی من است.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ طلبه و روحانی در سه حوزه علمیه برادران و یک حوزه علمیه خواهران تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما