شناسهٔ خبر: 54304864 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مذاکره فدراسیون فوتبال با 6 تیم برای دیدار دوستانه با تیم ملی

فدراسیون فوتبال در حال رایزنی برای فراهم کردن دیدار تدارکاتی برای تیم ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدجواد پاینده روز یکشنبه در گفت و گوی رادیویی درواکنش به نگرانی مطرح شده از سوی مهدی طارمی در خصوص اردوی تیم ملی، اظهار داشت: هفته گذشته اعلام کرده بودیم که با نظر دراگان اسکوچیچ اردوی تیم ملی از ۹ خردادماه آغاز می‌شود و همه بازیکنان در جریان این موضوع بودند. این خبر بر روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال هم منتشر شده بود اما شاید آنها تصور کردند با توجه به لغو دیدار دوستانه ایران و کانادا زمان اردو هم تغییر کرده است که چنین نیست.

وی ادامه داد: مهدی طارمی در تهران است، سردار آزمون همراه بایرلورکوزن در مکزیک حضور دارد و از آنجا به جمع ما در دوحه اضافه می‌شود. امیر عابدزاده و علیرضا جهانبخش نیز مستقیم به قطر می‌آیند. سایر اعضای تیم ۹ خرداد در اردو حضور پیدا خواهند کرد. تیم ملی طبق برنامه دهم خرداد راهی قطر می‌شود.

پاینده در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات برای برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی، گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال تمایلی برای بازی با تیم‌های آفریقایی نداشت و منطقی هم بود چرا که با هیچ یک از تیم‌های آفریقایی بازی نداریم اما با توجه به برگزاری لیگ‌ ملت‌های اروپا و رقابت‌های این قاره، هیچ گزینه‌ای از اروپا وجود نداشت و شرایط تیم‌های کونکافاف هم به شکل خاصی است، نظر او هم جلب شد تا با ۲ یا ۳ تیم آفریقایی و چند گزینه دیگر مذاکره کنیم که این مساله در دست اقدام است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تیم ملی در قطر دیدار تدارکاتی هم خواهد داشت یا خیر، توضیح داد: با ۶ کشور در حال مذاکره هستیم که ۳-۲ کشور موافقت اولیه خود را اعلام کردند و مشغول تنظیم برنامه‌های خود هستند. به عنوان مثال سنگال برای بازی با تیم ملی فوتبال ایران در سپتامبر (شهریور) استقبال کرد. حتی کانادا پیشنهاد داد شهریور ماه در قطر بازی کنیم اما اسکوچیچ وقتی دید امکان برگزاری سه بازی در خرداد در کانادا وجود دارد، پیشنهاد کرد ابتدا این بازی را انجام بدهیم.

پاینده در خصوص جلسه روز گذشته اسکوچیچ و میرشاد ماجدی پاسخ داد: جلسه خوبی برگزار شد و دو طرف خیلی صریح و شفاف با هم صحبت کردند. اسکوچیچ نگرانی‌ها دارد.

مذاکره با ۶ کشور برای برگزاری دیدار دوستانه / برگزاری بازی با سنگال در شهریور ماه

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره شرایط بند فسخ قرارداد بازی با کانادا، گفت: با برخی از کارشناسان که در حقوق بین‌الملل تخصص دارند در چند روز گذشته صحبت کردم، نظرشان این بود که عدد فسخ قرارداد به صورت معمول در چنین قراردادهایی ذکر نمی‌شود. به این دلیل که زمان، نحوه و اینکه کدام طرف قرارداد را فسخ کرده است در تعیین میزان غرامت اهمیت دارد. وقتی یک مسابقه ۳ ماه قبل از برگزاری فسخ می‌شود یک شرایط دارد و زمانی که در فاصله چند روز به آن بازی چنین اتفاقی رقم می‌خورد،‌ وضعیت دیگری حاکم است. در این شرایط باید غرامتی که به مسایل مالی و البته معنوی کار باز می‌گردد هم مهم است که باید از سوی متخصصان بررسی شود.

وی ادامه داد: وقتی فدراسیون کانادا فرصت برگزاری بازی در فیفادی را از ما گرفته باید این بخش را مازاد بر خسارت مادی مثل خرید بلیت مطالبه کنیم. برخی از کارشناسان حقوقی اعتقاد دارند که پرونده باید به دادگاه عالی ورزش (CAS) برود. پیگیری کار را به متخصصان حقوقی می‌سپاریم و وزارت ورزش هم با فدراسیون فوتبال تعامل و همکاری خوبی دارد. تعیین مبلغ خسارت مادی امکانپذیر است، مبلغی که برای دریافت روادید، بلیت و ... هزینه کردیم جزو خسارت مادی محسوب می‌شود و خسارت‌های معنوی نیز باید لحاظ شود. ۲ فرصت طلایی فیفادی را در این مقطع از دست دادیم‌ و طرف کانادایی هم به صراحت در لغو این بازی قبول مسئولیت کرده است.

پاینده درباره تماس فرهاد مجیدی با حمید استیلی  برای در اختیار داشتن ملی‌پوشان استقلال در جشن قهرمانی این تیم و اینکه آیا اسکوچیچ با این موضوع موافقت کرده یا خیر، گفت: تا جایی که من در جریان هستم این مساله انجام نشده است. تاکید سرمربی تیم ملی فوتبال بر نظم تیمی است مگر آنکه در ساعت‌های آینده اتفاق دیگری بیافتد.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا محمدحسین کنعانی‌زادگان با وجود محرومیت به اردوی تیم ملی دعوت شده، گفت: او طبق آخرین حکم کمیته استیناف ۲ جلسه از همراهی تیم ملی در بازی‌های دوستانه محروم است اما صلاحدید کادر فنی بر این است تا در اردوی تیم حضور داشته باشد.

پاینده در خصوص زمان صدور رای پرونده دیدار تراکتور و پرسپولیس، عنوان کرد: چند بار این موضوع را اطلاع رسانی کردیم. در چند مرحله جلساتی برگزار شد اما یک جلسه باقی مانده است. باید تمام افراد موردنظر کمیته انضباطی در جلسه حضور پیدا کرده و توضیحات خود را ارائه کنند تا روند بررسی این پرونده کامل شود، هر زمان تحقیقات تکمیل و رسیدگی انجام شود آن را اعلام خواهند کرد و هیچ زمانی برای اعلام این پرونده اعلام نشده است.

وی در مورد مسائل مطرح شده مبنی بر احتمال برگزاری دیدار دوستانه با اروگوئه و پاراگوئه، پاسخ داد: این ۲ کشور جزو گزینه‌های ما بودند و هنوز هم یک تیم از میان دو تیمی که مطرح شد گزینه ما است، مذاکرات اولیه هم انجام شده، اما باید به یک نتیجه بهتر و جدی‌تری برسیم تا در موردش اطلاع رسانی کنیم.

 

نظر شما