شناسهٔ خبر: 54304808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برپایی نمایشگاه نقاشی زوال و چند خبر فرهنگی دیگر از کردستان

سنندج- ایرنا- برپایی نمایشگاه نقضای زوال با موضوع تخریب و فرسایش هویتی و زیستی انسان، کسب پنج جایزه برای فیلم آرگون در آمریکای لاتین و کسب ۴۰ اثر برگزیده کشوری توسط دانش آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت چند خبر از استان کردستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، با حمایت حوزه هنری استان کردستان نمایشگاه آثار نقاشی "مریم ظاهری" با عنوان "زوال" با موضوع تخریب و فرسایش هویتی و زیستی انسان و طبیعت در گالری سوره سنندج افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۲۵ تابلوی نقاشی با سبک اکسپرسیونیسم و تکنیک آب مرکب و قلم فلزی در اندازه‌های مختلف حاصل فعالیت‌های این هنرمند در۲ سال اخیر، به نمایش گذاشته شده است.

مریم ظاهری متولد ۱۳۶۶ جوانرود کارشناس ارشد نقاشی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است، وی سابقه تدریس در دانشگاه هنر و معماری پارس تهران و دانشگاه علمی کاربردی را در کارنامه خود دارد، او در آموزشگاه نقاشی رنگدانه سنندج نیز به آموزش علاقه مندان این هنر مشغول است.

ظاهری تاکنون در ۱۲ نمایشگاه گروهی حضور داشته است، این نمایشگاه نخستین نمایشگاه انفرادی این هنرمند محسوب می‌شود و تا ۱۳ خرداد پذیرای بازدید علاقه مندان است.

کسب پنج جایزه برای فیلم آرگون در جشنواره پنج قاره آمریکای لاتین

فیلم آرگون در ششمین دوره جشنواره پنج قاره که در شهر پورتولاکروز واقع در ایالت  آنزواتگی  ونزوئلا به مدت یک هفته برگزار شد، توانست پنج جایزه این جشنواره را کسب و بالاترین امتیاز را در بین فیلم ‌های شرکت کننده از آن خود کند.

 فیلم آرگون چند جایزه بین المللی  دیگر را در کارنامه خود دارد و داستان چند نفر در شهری زامبی زده (سنندج)   را روایت می کند که در گاراژی متروک پناه گرفته اند.

 به گفته شورش وکیلی کارگردان آرگون، این اولین فیلم زامبی محور ایران است و سعی کردیم که پدیده زامبی را که یک پدیده سینمای هالیود است را بومی سازی کنیم، ضمن اینکه از کپی کردن صرف خودداری شده و فیلم با زبان کردی است و در لوکیشن و فضاهای بومی سازی شده است.

کسب ۴۰ اثر برگزیده کشوری توسط دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: از میان ۶ هزار اثر کشوری، ۳۴۱ اثر از استان کردستان به دبیرخانه جشنواره سفیران سلامت ارسال شد.

نادر منصوری با بیان اینکه از این تعداد، ۹۲ اثر از آثار دانش آموزان به عنوان آثار برگزیده استانی معرفی شد؛ گفت: ۴۰ اثر نیز به عنوان اثر منتخب و برگزیده کشوری انتخاب شد.

وی یادآور شد: آثار منتخب در زمینه سرود، قصه گویی، پوستر و عکاسی بوده است.

نظر شما