شناسهٔ خبر: 54304630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گیلان: تبیین شخصیت امام راحل و حراست از انقلاب، از مصادیق جهاد تبیین است

استاندار گیلان تبیین شخصیت امام راحل و حراست از انقلاب را از مصادیق جهاد تبیین دانست و با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) برای مقابله با دشمنان، بر حفط وحدت و اتحاد مردم تأکید داشت، گفت: رهبر فرزانه انقلاب، سکاندار کشتی نظام اسلامی هستند و بیانات معظم له، برای همگان نقشه راه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل عظیم‌الشأن که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ با تسلیت به خانواده‌های داغدیده حادثه آبادان و اظهار همدردی با مردم استان خوزستان به ویژه شهر آبادان؛ تبیین اندیشه های ناب امام (ره)، آرمان های آن فرزانه روشن ضمیر و ارزش های نابی که برای ما به یادگار گذاشت و جهان را متحول کرد، مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به بنای نظام سیاسی ایران بر مردم سالاری دینی، وحدت کلمه و اتحاد مردم تحت رهنمودها و بیانات امام راحل ادامه داد: ملت ایران همه بحران ها، فتنه های ایجاد شده و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند که نشان از عمق نگاه امام (ره) نسبت به مسائل مختلف اعتقادی، دینی، سیاسی، فرهنگی و جهانی بوده است.

استاندار گیلان آزادی‌خواهی و استکبارستیزی را از مواردی عنوان کرد که مورد تأکید امام راحل بود و افزود: امام خمینی (ره) ، ثابت‌قدم و استوار، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی قیام کرد.

وی خاطرنشان ساخت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی؛ با شایستگی ، سکاندار کشتی نظام اسلامی هستند و بیانات معظم له در چهاردهم خرداد هر سال، برای همگان، نقشه راه است.

وی جهاد تبیین را یکی از راهبردهای ضروری در مقطع کنونی دانست و گفت: باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل های سوم و چهارم انقلاب ، به درستی شناسانده و چگونگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی،  حفاظت و حراست از انقلاب و مقابله با توطئه های دشمنان مطابق با سیره عملی آن روشن‌ضمیرِ آگاه، تشریح شود.

استاندار گیلان همچنین بیان آرمان‌های امام راحل و انقلاب و اقدامات صورت گرفته را جزء انتظارات خود از مدیران عنوان کرد و افزود: صرفاً برگزاری یک مراسم در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) حق ایشان نیست و بایستی به معنای واقعی در همه ایام به شخصیت معمار کبیر انقلاب پرداخته شود.

وی بر بازشناسی و بررسی ابعاد چگونگی وقوع قیام خونین ۱۵ خرداد تأکید و تصریح کرد: با دعوت از سخنرانان برجسته زوایای مختلف این رویداد برای مردم روشنگری شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی شایسته از برنامه‌های مختلف برای حضور پرشور مردم در مراسم‌ ارتحال حضرت امام، قیام ۱۵ خرداد و سالگرد رحلت آیت‌الله احسانبخش گفت: با تولید محتواهای مرتبط با شخصیت نماینده فقید ولی فقیه در گیلان از جمله خطبه‌ها و مواضع روشن آن مرحوم در دفاع از حضرت امام (ره) ، ولایت و کمک‌رسانی به جبهه‌ها باید یاد و خاطره ایشان را گرامی‌داشت.

وی همچنین بر ضرورت معرفی شهید سیدیونس رودباری به عنوان نخستین شهید انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: شهید رودباری با بصیرتی بالا از مبارزان و همراهان امام خمینی در قیام خونین ۱۵ خرداد بودند.

دکتر عباسی شکل‌گیری گروه سرود سلام فرمانده و فراگیر شدن آن را یک حرکت فرهنگی فاخر دانست و گفت: این حرکت برگرفته از اراده نوجوانان و جوانان گیلان است و باید به نام این استان و گیلانیان ماندگار شود.

وی خاطرنشان ساخت: ترجمه سرود سلام فرمانده به زبان‌های مختلف موجب اثرگذاری آن در اقصی نقاط دنیا می‌شود و در شرایط پسا کرونا از چنین اقدامات فرهنگی باید حمایت شود.

استاندار گیلان به صعود مسرت بخش تیم‌های ملوان و چوکا به لیگ برتر و دسته اول فوتبال کشور نیز اشاره و اضافه کرد: با حمایت‌ از تیم‌های فوتبال و اقدامات مشابه فرهنگی می‌توان شور و نشاط اجتماعی در میان جوانان ایجاد کرد.

وی تلاش‌های صورت گرفته برای تنظیم بازار در جهت کاهش نگرانی‌های مردم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تلاش شود تا ضمن پاسداشت آرمان‌های امام خمینی (ره)، راه ایشان را ادامه داده و منویات رهبر معظم انقلاب را اجرایی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما