شناسهٔ خبر: 54304407 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

اختلافات بالا گرفت؛ ماجدی اعتراف کرد

تیم‌ ملی قربانی فدراسیون فوتبال! | ایران زنگ تفریح جام‌ جهانی

لغو بازی با کانادا، ماه پنهان شده پشت ابرها را بیرون آورد. دوشنبه شب آن‌که اعتراف کرد در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اختلاف وجود دارد، میرشاد ماجدی سرپرست این فدراسیون بود.

صاحب‌خبر -

او اعتراف کرد «بعضی‌ها دنبال سهم‌خواهی هستند». از ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۰ که میرشاد ماجدی سرپرست شد تا امروز، این اولین‌بار بود که او پرده از مشکلات داخلی برداشت.

روزی که میرشاد بر صندلی ریاست جلوس کرد، شایعه شد اعضای مجمع منت سر او گذاشته‌اند که «حواست باشد که ما ترا انتخاب کردیم.»

بعدها گویا برای انتخاب یکی از اعضای فدراسیون نیز چنین جمله‌ای به میرشاد گفته بودند. یکی از بازیکنان تیم‌ملی که دوست نداشت نامش فاش شود، به جام‌جم گفته بود: «به اسم، آقا میرشاد رئیس است ولی ما نفهمیدیم قدرت دست کیست؟ یک نفر نیست که حرف اول و آخر را بزند.»

ماجدی دوشنبه شب گذشته بعد از کمتر از ۴ ماه از شروع ریاست موقتش در فدراسیون، از کوره در رفت و چنین جملاتی به زبان آورد: «وقتی یکسری از افراد به عنوان هیات رئیسه جمع می‌شوند و برای آرمان‌های آن تلاش می‌کنند، باید کنار هم باشند، به غیر از یکی دو نفر از اعضای هیات رئیسه، افراد دیگر به ما کمک نمی‌کنند، برخی افراد هم بیرون گود هستند و دارند بیشترین هجمه را به فدراسیون و تیم‌ملی می‌آورند.»

او در پاسخ به این سوال که چرا اسم نمی‌آورید، لب به تهدید گشود: « یکسری از دوستان هستند که سهم خواهی می‌کنند. اگر دوستانی که این کارها را انجام می‌دهند، قسم می‌خورم اگر دست از این کارها برندارند، یکا‌یک شان را نام خواهم برد.»

احسان اصولی، طهمورث حیدری، بهرام رضائیان، شهره موسوی، مهرداد سراجی، خداداد افشاریان، احمدرضا براتی و میرشاد ماجدی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستند که رای به برکناری عزیزی خادم دادند. آنها ظاهرا قبل از برکناری رئیس سابق به این نتیجه نرسیده بودند که قدرت باید در اختیار چه کسی باشد؟ در حال حاضر نزدیک‌ترین هم‌پیمان ماجدی، احسان اصولی است.

طهمورث حیدری هم رابطه خوبی با ماجدی دارد. افشاریان هم حامی سرپرست فدراسیون است اما در این بین چهره‌هایی چون احمدرضا براتی و مهرداد سراجی با میرشاد اختلاف نظر دارند. براتی چندی پیش با این خواسته که «باید دایی جانشین اسکوچیچ شود» نشان داد نظرات خود را دارد و بی‌محابا حرف‌هایش را مطرح می‌کند.

لغو بازی تیم‌ ملی و مشکلات مربوط به آماده‌سازی ایران کم بود، حالا باید مشکلات اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال را هم به آنها اضافه کرد.

با توجه به اظهارات ماجدی بعید به نظر می‌رسد بعضی از اعضا هم سکوت اختیار کنند و چیزی نگویند. روز سه‌شنبه قرار است مجمع فدراسیون فوتبال برگزار شود تا اعضا به ابقا یا پایان همکاری قطعی عزیزی‌خادم رای دهند.

با بلبشویی که راه افتاده آیا ممکن است رئیس سابق بازگردد؟ آیا فدراسیون با دست فرمان فعلی پیش می‌رود و میز عزیزی‌خادم را به او پس نمی‌دهد؟

ایران زنگ تفریح جام‌ جهانی!

تیم‌ملی ایران تا این لحظه و بدون برنامه‌ خاصی به قطر می‌رود تا اولین اردوی تدارکاتی خود را در سال ۱۴۰۱ برگزار کند.

به گفته حمید استیلی سرپرست تیم‌ملی، کاروان ایران فردا عازم دوحه می‌شود؛ شهری که میزبان جام‌جهانی است. پیش از این قرار بود ملی‌پوشان به کانادا بروند ولی با لغو بازی دوستانه با این کشور، حالا فدراسیون تنها یک راه مقابل خود می‌بیند؛ حداقل تیم‌ملی را به قطر بفرستد شاید در آنجا یک بازی دوستانه جور شود! در حالی که کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان برنامه خردادماه خود را ریخته‌اند و به اردوی شهریورماه فکر می‌کنند، ایران حتی برای فردای خود هم برنامه ندارد.

وزارت خارجه هم تلاش کرده تا به برگزاری بازی دوستانه کمک کند و به ناچار ایران احتمالا تن به بازی با یک تیم آفریقایی خواهد داد. تیم‌ملی در جام‌جهانی حریفی از این قاره ندارد و قاعدتا باید با تیم‌هایی بازی کند که سبک‌شان نزدیک به آمریکا، انگلیس و تیم‌های اروپایی است.

اسکوچیچ هم روی این موضوع اصرار دارد ولی از آنجا که همه چیز به بن‌بست رسیده، تیم‌ملی به ناچار مجبور است تن به بازی با رقبای غیرمرتبط دهد. جالب اینجاست که برای شهریورماه هم احتمالا ایران یک بازی دوستانه با سنگال از قاره آفریقا داشته باشد!

خیلی‌ها معتقدند با این دست فرمان ایران در جام‌ جهانی زنگ تفریح رقبا خواهد بود. انگلیس و آمریکا با بهترین تدارک پا بهش رقابت‌ها می‌گذارند.

هر دو تیم مملو از بازیکنانی هستند که در سطح خوبی در اروپا بازی می‌کنند. با این وضعیت می‌شود انتظار حضوری آبرومندانه از ایران در جام‌ جهانی داشت؟!

سعید اکبری - گروه ورزش روزنامه جام جم

نظر شما