شناسهٔ خبر: 54303479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شراکت صنعتی؛ محور رایزنی رییس امارات با مقامات مصر و اردن

تهران – ایرنا – نخست وزیران مصر و اردن در نشستی در ابوظبی حضور یافته و درباره همکاری و مشارکت صنعتی سه کشور با رییس امارات بحث و گفت وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا از منابع رسانه منطقه، در این نشست «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی، «بشر الخصاونه»، نخست وزیر اردن و «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر شرکت داشتند و درباره همکاری و مشارکت صنعتی سه کشور رایزنی کردند.

خبرگزاری امارات (وام) در این باره نوشت که محمد بن زاید در این دیدار شراکت صنعتی با مصر و امارات را حرکتی پیشگامانه دانست.

بر پایه این گزارش، مقامات مصر، امارات و اردن اشتیاق کشورهای خود بر اجرا و موفقیت شراکت صنعتی یکپارچه تاکید کردند.

محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی در این نشست بر شراکت صنعتی یکپارچه با هدف توسعه پایدار اقتصادی امارات، اردن و مصر که جزئیات آن امروز (یکشنبه) اعلام خواهد شد، تاکید و آن را حرکتی رو به جلو و پیشگامانه دانست که رفاه را برای مردم سه کشور به ارمغان خواهد آورد.

خبرگزاری امارات (وام) گزارش داد که این اتفاق زمانی رخ داد که بن زاید با بشر الخصاونه نخست وزیر اردن و مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر دیدار کرد.

رئیس امارات متحده عربی گفت: تغییراتی که جهان شاهد آن است، مستلزم تعمیق و گسترش مشارکت های صنعتی و اقتصادی میان کشورهای عربی است.

ایجاد شیوه های جدید برای همکاری میان این کشورها، تقویت یکپارچگی آنها و بهره برداری از مزیت های کیفی هر کشور با هدف دستیابی به توسعه پایدار، تقویت پاسخگویی به چالش های مشترک و بحران های جهانی و گسترش خوداتکایی به ویژه در بخش های حیاتی مرتبط با امنیت ملی همانند غذا، بهداشت، انرژی، صنعت و غیره است.

بن زاید تاکید کرد که این تغییرات مستلزم نوآوری در اشکال جدید همکاری بین سه کشور، ارتقای هماهنگی و یکپارچگی آنها و سرمایه گذاری بر روی مزیت های کیفی هر کشور به منظور دستیابی به توسعه پایدار، تقویت پاسخگویی به چالش های مشترک و بحران های جهانی و گسترش خوداتکایی به ویژه در بخش های حیاتی مرتبط با امنیت ملی مانند غذا، بهداشت، انرژی، صنعت و غیره است.

نخست وزیران اردن و مصر نیز بر تمایل کشورهای خود برای موفقیت شراکت صنعتی یکپارچه و دستیابی به اهداف مورد نظر این طرح تأکید کردند.

نظر شما