شناسهٔ خبر: 54302511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

«لایحه اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح» روی میز دولت

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش‌نویس «لایحه طرح مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح» را جهت تصویب در هیئت وزیران، ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هدف کیفی‌سازی بهره خدمتی کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از ظرفیت خدمت وظیفه عمومی برای کمک به توسعه و آبادانی کشور، پیش‌نویس «لایحه طرح مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب در هیئت وزیران، ارائه کرد.

این اقدام در راستای اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و در راستای مفاد بندهای (۳) و (۵) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بند (۲) سیاست‌های کلی از سوی وزارت دفاع به دولت ارسال شد.

دقت نظر و تأمل در فرامین و تدابیر نورانی فرماندهی معظم کل قوا در حوزه سربازی مزید این مهم است که خدمت وظیفه عمومی زمینه مناسبی برای نیروهای انقلابی با هدف توسعه کیفی مشارکت عمومی در امر دفاع و امنیت همه‌جانبه بوده که علاوه بر ارتقای توان رزمی و دفاعی کشور و انقلاب، می‌تواند در همه ابعاد و عرصه‌ها مفید باشد.

حال متناسب با واقعیت حاکم بر خدمت وظیفه عمومی به نظر می‌رسد که وضع موجود با شرایط و اوضاع و احوال مطلوب و مبتنی بر تدابیر ابلاغی فاصله داشته و نیازمند بهبود و ارتقای کیفی است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای تحقق بخشی به منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا و متناسب با آمایش و لحاظ نیازهای مهارتی و شغلی جامعه، نظامات آموزش مهارتی، پشتیبانی‌ها و حمایت‌های شغلی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح در خدمت مهارت‌آموزی، مهارت‌ورزی، به‌کارگیری و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه، پیش‌نویس «لایحه طرح مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارائه کرده است.

این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دولت مراحل بررسی کارشناسی را سپری می‌کند.

نظر شما