شناسهٔ خبر: 54300320 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نحوه برگزاری لیگ‌های کشتی در سال 1401 اعلام شد

دبیر سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: در سال جاری 3 لیگ برتر،دسته اول و لیگ پایه در رشته های آزاد و فرنگی با هدف ایجاد رقابت در تمام رده های سنی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، محمود فرهنگ رنجبر اظهار کرد: سیاست فدراسیون ایجاد لیگی پویا برای ورزش اول کشور است و این ماموریت را به سازمان لیگ داده تا لیگ های کشوری در سطوح مختلف امسال با گستردگی بهتر و مشارکت بیشتر استان ها برگزار شود.

وی افزود: سازمان لیگ در راستای نیل به این هدف تلاش می کند و به گونه ای برنامه ریزی خواهد کرد تا باشگاه ها به جای تیمداری به سمت باشگاه‌داری سوق پیدا کنند.

فرهنگ رنجبر به شکل برگزاری لیگ برتر اشاره کرد و گفت: این مسابقات پس از پایان مسابقات جهانی صربستان برگزار می شود و تصمیم بر این شده فرایند سقوط از این لیگ و صعود تیم ها از دسته پایین تر برای آن ایجاد شود.

دبیر سازمان لیگ فدراسیون کشتی ادامه داد: همچنین لیگ دسته اول کشتی کشور نیز متشکل از رده جوانان و امید با مجوز حضور 3 کشتی گیر رده بزرگسالان از اواسط تیرماه برگزار خواهد شد تا فرصت و مجال بیشتری برای دیده شدن کشتی گیران آینده دار و مستعد مهیا شود.

وی در پایان به لیگ رده پایه اشاره کرد و گفت: این لیگ نیز در رده نوجوانان ابتدا در سطح استان ها برگزار می شود و تیم های برتر به لیگ مناطق کشور که در 8 گروه برگزار می شود صعود می کنند و در نهایت تیم های برتر مناطق مرحله نهایی لیگ پایه کشور را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما