شناسهٔ خبر: 54299956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۸۰ ایده‌پرداز در استارتاپ صنایع تبدیلی کشاورزی ایلام با هم رقابت می‌کنند

گروه استان‌ها - دبیر استارتاپ صنایع تبدیلی کشاورزی استان ایلام گفت: ۸۰ایده‌پرداز در زمینه استارتاپ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با هم رقابت می‌کنند تا ایده‌های خود را به تجاری‌سازی برسانند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی احمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درایلام با توجه به نقش استارتاپ‌ها در حوزه کشاورزی  اظهار داشت: 80 ایده‌پرداز در زمینه استارتاپ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان  با هم رقابت می‌کنند تا ایده‌های خود را به تجاری‌سازی برسانند.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام به محورهای 9 گانه استارتاپ‌های فعال در این عرصه اشاره کرد و بیان داشت: در اهداف 9 گانه ایده پردازان  الگوهای نوین کاهش مصرف آب، الگوهای نوین افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی، انرژی و پایش مخاطرات طبیعی، هوشمند سازی و بهره‌گیری از اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی  خواهد بود.

وی کشاورزی هوشمند دقیق و شهری، بسته‌بندی و بهبود زنجیره ارزش در کشاورزی، محصولات سالم و ارگانیک و پایداری در بخش کشاورزی، بازاریابی و روش‌های نوین خرید و فروش محصولات کشاورزی و مواد غذایی و الگوهای نوین آموزش ترویج و خدمات مشاوره‌ای در بخش کشاورزی  را از دیگر محورهای استارتاپ‌های ارائه شده برای بررسی عنوان کرد و افزود: از میان 180 شرکت ارائه دهنده ایده  که 80 ایده قابل رقابت را ارائه داده‌اند 10 ایده برتر در استان ایلام انتخاب خواهند شد.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام به برگزاری کارگاه برای ایده پردازان و ارائه دهندگان ایده گریزی زد و گفت: در کارگاه تشکیل شده به مدت 3 روز شرکت کنندگان به تیم سازی و کار گروهی خواهند پرداخت و ایده‌های کسب و کارشان را شبیه سازی می‌کنند. و سپس بر اساس مدل‌های کسب و کار ، چالش های پیشرو این ایده‌ها را  با حضور مربیان بررسی می‌کنند و در نهایت به داوران ارائه می شوند و در روز سوم  10 ایده برتر انتخاب می‌گردد.

 

احمدی افزود: ده ایده برتر در مراکز رشد دانشگاه ایلام و پارک علم و فناوری مستقر می گردند تا در آینده بتوانیم شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه کشاورزی و در سطح منطقه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه استان ایلام قطب کشاورزی و دامپروری است تصریح کرد : شرکت های دانش بنیان کمتر در حوزه های مذکور ورود کرده اند و با رفع این نقیصه در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده انشاالله بتوانیم با تداوم این حرکت ها باعث رونق در اقتصاد استان و کشور شویم .

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام  درپایان گفت:  به برگزیدگان 100 میلیون ریال جایزه نقدی و جوایز غیرنقدی نیز شامل پذیرش مستقیم در مرکز رشد و فناوری، تسهیلات ویژه مالی، استفاده از فضای اشتراکی و اختصاصی رایگان داده خواهد شد.

انتهای پیام/180/ی

نظر شما