شناسهٔ خبر: 54299578 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

واکنش وزیرجهاد به معدوم کردن جوجه‌های یک روزه

وزیرجهاد کشاورزی گفت: در زمینه تولید مرغ، در هفته‌های اخیر بازار به‌گونه‌ای به تعادل رسیده که قیمت فروش مرغ اکنون در میادین و خرده‌فروشی‌ها بسیار کمتر از نرخ مصوب است که خود این مسأله هم اکنون به نوعی به نفع مصرف‌کنندگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، ساداتی‌نژاد با اشاره به آزادسازی صادرات مرغ و تخم‌مرغ گفت: نکته مهم دیگر برداشتن ممنوعیت صادرات مرغ و تخم‌مرغ است که تمام این ممنوعیت‌ها را برداشته‌ایم و دغدغه‌ای در این زمینه وجود نخواهد داشت و اگر تولید مازاد صورت بگیرد، صادر می‌شود و عوارض صادرات نیز صفر شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خلاف شرع بودن اقدام بعضی مرغداران برای معدوم کردن جوجه‌های یک‌روزه تصریح کرد: متأسفانه معدوم‌سازی جوجه یک‌روزه در جریان شوک‌های عرضه از روش‌های جاری در همه دنیا است اما رئیس‌جمهور تأکید داشتند که این اقدام هم از جهت شرعی و هم از جهت وجدانی امری غیرقابل قبول است و به وزارت جهاد کشاورزی مأموریت دادند تا ضمن به‌ کار بستن تدابیر لازم برای جلوگیری از متضرر شدن تولیدکننده، از معدوم شدن جوجه‌ها هم جلوگیری کند.

وی در همین راستا تصریح کرد: تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که با ارائه مجوزهای لازم به سازمان‌های مرتبط و اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور جلوگیری از متضرر شدن تولید کننده، این مجموعه‌ها با تمام توان اقدام به جوجه‌ریزی کنند. وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه امروز یک تیم بازرسی به اردبیل اعزام شد تا موضوع را رسیدگی کند و برخورد لازم با خاطی یا خاطیان صورت پذیرد، گفت که با این روند پیش ‌رو، دیگر بهانه‌ای برای معدوم سازی جوجه‌های یک‌روزه وجود ندارد و در صورت مشاهده، از طریق قوه قضائیه به‌منظور برخورد با متخلف اقدام خواهد شد.

نظر شما