شناسهٔ خبر: 54297219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نبود تجهیزات درمانی ضروری در شهرستان‌های اردبیل/ شرکت‌های هواپیمایی متخلف به دادگاه معرفی شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بعضی از شهرستان‌های اردبیل، تجهیزات درمانی و پزشکی ضروری و کادر درمان لازم را ندارند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اردبیل اظهار کرد: رویه دولت در راستای آشنایی نزدیک با مشکلات استان‌ها و بازدید از مناطق محروم اقدام ارزشمندی است.

وی با تشکر از اقدامات دولت در حوزه بهداشت مخصوصاً در ایام کرونا، افزود: به شهدای کادر درمانی در دوران کرونا درود می‌فرستیم و انتظار داریم یک تجلیل کشوری شایسته برای پزشکان و پرستارانی که خودشان را فدا کردند تا ملت صدمه نبیند برگزار کنید. کادر درمان به صورت گمنام و مظلومانه خودشان را فدا کردند و ما انتظار داریم وزارت بهداشت، از آنها و خانواده‌های آنها تجلیل خوبی نماید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با تاکید بر ضرورت و اهمیت ورود بخش خصوصی در پروژه‌های درمانی کشور عنوان کرد: بودجه دولتی به تنهایی نمی‌تواند کارها را پیش ببرد، لذا اهمیت دارد از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره‌برداری شود و وزارت بهداشت، باید در جهت تسهیل روند فعالیت بخش خصوصی جدیت داشته باشد.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه نباید عزت و کرامت مردم خدشه‌دار شود اضافه کرد: در کنار درمان مردم، حفظ عزت و کرامت مردم نیز از وظایف دولت اسلامی می‌باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان‌ها را فراموش نکنید چرا که بعضی از شهرستان‌های ما، تجهیزات ضروری و کادر درمانی لازم را ندارند و در فاصله انتقال بیمار از شهرستان‌ها به مرکز استان فرصت طلایی از بین می‌رود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت زمان در، درمان برخی از بیماران اورژانسی تصریح کرد: باید دولت و مسوولان استانی، شرکت‌های هواپیمایی متخلف را به دادگاه معرفی کنند و درصورت لزوم خودم از طرف اهالی شکایت کرده و وارد موضوع می‌شوم چرا که با کنسل شدن دلبخواهی پرواز، پزشک پروازی به عمل خود نمی‌رسد، استاد دانشگاه کلاس را تعطیل می‌کند و سرمایه‌گذار از خیر سرمایه‌گذاری دراستان می گذرد.

آیت‌الله عاملی افزود: بعضی از رشته‌های پزشکی برای استان ما خیلی مهم است، در حیرتم چرا ظرفیت پذیرش، دانشجو در این رشته‌های مورد نیاز در استان اردبیل بالا نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، از افزایش قیمت داروها گلایه کرد و گفت : دولت تاکید کرد که یارانه را در خصوص نان و دارو قطع نمی‌کنیم، اما الان قیمت داروها افزایش یافته است در این راستا احتیاج داریم که حداقل گره ذهنی مردم باز شود.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه اقدام دولت در رابطه با یارانه‌ها لازم و ضروری بود افزود: این طرح اقتصادی باید صورت می‌گرفت تا ثروت کشور  صیانت گردد، چرا که افرادی ارز ترجیحی می‌گرفتند و شرکت‌هایی برای ارز ترجیحی به صف ایستاده بودند در حالی که سیستم توزیع هوشمند در کار نبود و توجه نداشتند که کشور با خواهش می‌کنم اداره نمی‌شود. 

وی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای غیر یارانه‌ای، تصریح کرد: اصل کار دولت شایسته و علمی است منتهی این جریان باعث شده است که قیمت کالاهای غیر یارانه‌ای افزایش پیدا کند که در این راستا به نظر می‌رسد نظارتی در کار نیست.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: تنظیم قیمت کالاها زمانی صورت خواهد گرفت که کالاها به میزان زیاد در بازار وجود داشته باشد، همچنین می‌توان با تقویت تولید و تسهیل سرمایه‌گذاری و با واردات موقتی و اورژانسی که خود دولت انجام می‌دهد قیمت‌ها و آشفتگی بازار را کنترل کرد.

آیت‌الله عاملی گفت: تنها نارضایتی مردم در اجرای این طرح، بالا رفتن رفتن قیمت کالاهای غیر یارانه‌ای و خدمات است که باید توسط دولت کنترل شود.

انتهای پیام/3727/ی

نظر شما