شناسهٔ خبر: 54297104 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

ببینید| پیام و تصویر بازسازی شده و شگفت‌انگیز مارادونا/ مرا فراموش نکنید!

جدیدترین پیام دیگو مارادونا از طریق هوش مصنوعی و بعد از مرگ او به شکل زیبایی بازسازی شده است.

صاحب‌خبر -

«قبل از خداحافظی، می‌خواهم به شما بگویم که فوتبال هنوز زیباترین و سالم‌ترین ورزش جهان است، و بله، من قرار نیست به شما دروغ بگویم، من هم مثل همه شما در مورد جام جهانی بعدی هیجان‌زده هستم. امیدوارم فوتبال دوباره به ما آرژانتینی‌ها شادی بدهد. امیدوارم بتوانیم دوباره مانند سال ۱۹۸۶ جشن بگیریم، شایسته آن هستیم. ما لیاقتش را داریم بچه‌ها. از شما یک لطفی می‌خواهم: مرا فراموش نکنید، زیرا شما همیشه در قلب من هستید.» این حرف‌های جدید دیگو مارادونا است. تعجب نکنید، این حرفها از طریق یک کلیپ ویدئویی پخش شد.

ویدئویی از مارادونا او ر در حالی نشان می‌دهد که در آسمان است و جایی شبیه بهشت است، جوان است، تکان می‌خورد، هیجان زده می‌شود و با حرفهایش مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گویی مارادونا در نسخه مکزیک ۸۶ خود احیا شده است. او این حرفها را می‌زند و دوباره به آسمان می‌رود. صدایی که بیشتر شبیه صدای او پس از بازنشستگی بود، توسط یک سینتیسایزر کامپیوتری بازسازی شده است. مسئول این انیمیشن آژانس خلاق گنوشا است بود که جزئیات این موضوع را ارائه کرد.

مارتین راباگلیا، مدیر عامل گنوشا و مولف این اثر هوشمند سمعی و بصری که از مستند دیگو مارادونا به کارگردانی آصف کاپادیا الهام گرفته شده است، توضیح داد : «این یک بازسازی لجستیکی از تصویر، صدا، نور، نظارت بصری و شنیداری است.» از طریق هوش مصنوعی، آژانس موفق شد تصویر را بازسازی کند و صدا را با آن ترکیب کند تا به آواتار دیگو که در تعامل با مخاطب است و به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ می‌دهد، جان ببخشد. این تجربه همچنین با امکان گذاشتن یک پیام ضبط شده در کابین برای بردن به بهشت تکمیل شد.

مدیر شرکت سمعی و بصری گنوشا اداه داد: « مستند مارادونا علاقه زیادی در مورد زندگی دیگو در من برانگیخت. همچنین به من کمک زیادی کرد تا به آنچه دیگو برای گفتن دارد فکر کنم و به این فکر بیفتم که چگونه تعامل بین آواتار و شخصیت واقعی او را کنار هم بگذارم. وقتی روز ارائه فرا رسید، به نتیجه ای دست یافتیم که به آن افتخار می‌کنم، زیرا نتیجه همان چیزی است که ما تصور می‌کردیم. آواتار دیگو یک تیزر است، اما روز به روز قرار است آن را توسعه دهیم تا محتوای بیشتری داشته باشد و تعامل بیشتری داشته باشد. در حال حاضر آنچه که دیوانگی به نظر می‌رسید به دست آمده و چالش کامل شده است. »

این ویدئو در مراسم رونمایی از یک هواپیما برای ادای احترام به دیگو مارادونا پخش شد، هواپیمایی که به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سفر می‌کند. در این مراسم شخصیت‌های مختلفی از دنیای ورزش، هنر و تجارت از جمله دختران دیگو، دالما و جیانینا مارادونا حضور داشتند.

نظر شما