شناسهٔ خبر: 54297037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

حجت‌الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با بولتن نیوز:

مهریه نقدی و عندالمطالبه می شود/ اصلاح قانون مهریه هم به نفع آقایان است و هم بانوان

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به طرح اصلاح برخی از مواد قانون اجرای محکومیت‌های مالی یا همان طرح اصلاح قانون مهریه گفت: با اصلاح این قانون مهریه نقدی و عندالمطالبه می شود و این هم به نفع آقایان است و هم بانوان .

صاحب‌خبر -

گروه اجتماعی: نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به طرح اصلاح برخی از مواد قانون اجرای محکومیت‌های مالی یا همان طرح اصلاح قانون مهریه گفت: با اصلاح این قانون مهریه نقدی و عندالمطالبه می شود و این هم به نفع آقایان است و هم بانوان .

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنعلی نوروزی نماینده مردم رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه طرح اصلاح برخی از مواد قانون اجرای محکومیت‌های مالی یا همان طرح اصلاح قانون مهریه مراحل نهایی خود را در مجلس شورای اسلامی طی می کند، اظهار داشت: این طرح آماده ارائه به صحن مجلس است و ان‌شاءالله بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس، در اواخر خردادماه در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به برخی از مواد این طرح افزود: با تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی ازدواج به سمتی می‌رود که مهریه نقدی شده و قبل از آنکه زن و شوهر زندگی خود را آغاز کنند، مهریه پرداخت می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بر اساس این طرح مهریه نقدی و عندالمطالبه است و این قانون هم به نفع آقایان و هم به نفع خانم‌‌ها است چرا که مهریه نقدی می‌شد.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: مفهوم این موضوع این است که یک دختر ابتدا مهریه را اخذ می‌کند و بعد به خانه بخت می‌رود و این یعنی کفویت، یعنی کبوتر با کبودتر باز با باز. یعنی هرکس با فردی ازدواج می‌کند که در شأن وی است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: از همه حقوقدانان، دلسوزان و عقلا می‌خواهیم ما را در جهت اصلاح این قانون که صددرصد اسلامی و منطبق با فرهنگ اسلامی است و موجب ازدواج صحیح اسلامی می‌شود، یاری کنند.

نظر شما