شناسهٔ خبر: 54296693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بوشهر خبرداد؛

تسهیلات ویژه حمایت از خانواده در استان بوشهر ارائه می‌شود

بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: ۱۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان در اجرای این قانون اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

علی درویشی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت در حمایت از خانواده، فرزند آوری و ازدواج جوانان تسهیلات و کمک‌های ویژه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌کند اظهار داشت: در این راستا به دستگاه‌های اجرایی و ادارات در استان‌ها بودجه و اعتباراتی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر جمعیت را جز اساسی‌ترین مباحث مدیریت هر کشور و نظام برنامه‌ریزی دانست و بیان کرد: به همین سبب حفظ تعادل و پویایی ساختار آن همواره مورد توجه قرار گرفته و اهمیت تغییرات جمعیتی تا حدی بوده که در سال‌های اخیر پیری جمعیت در حالت کلی و به ویژه کاهش فرزند آوری، نگرانی در جامعه را ایجاد کرده است.

وی پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت را در جامعه بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزندان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

درویشی از اختصاص تسهیلات مناسب در عرصه‌های ازدواج جوانان، فرزند آوری و حمایت از خانواده خبر داد و خاطر نشان کرد: در تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به منظور اجرا قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ۱۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان مصوب شده که تا پایان خرداد ماه نحو هزینه شدن آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی موفقیت سیاست‌های کلی جمعیت و افزایش باروری را مستلزم برنامه‌ریزی جامع همراه با تلاش پیگیر و مستمر دانست و افزود: اجرایی شدن برنامه‌های حمایتی برای افزایش فرزند آوری و فراهم شدن ازدواج آسان زمینه تحقق قانون یاد شده را فراهم می‌کند.

نظر شما