شناسهٔ خبر: 54296636 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

فیلم Top Gun: Maverick با فروش ۱۹.۳ میلیون دلاری کار خود را آغاز کرد

بیشترین فروش اولیه یک فیلم متعلق به کمپانی پارامونت / Gamespot

صاحب‌خبر -

پس از گذشت ۳۶ سال از اکران فیلم اصلی در سینماها، Top Gun: Maverick به طور رسمی از روز گذشته اکران سراسری خود را آغاز کرد و انتظار می‌رود این فیلم با فروش آخر هفته ۱۸۰ میلیون دلاری، در جدول باکس آفیس گرد و خاک به پا کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم با پیش‌نمایش‌های پنجشنبه شب کار خود را آغاز کرد که ۱۹.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی به دست آورد. این آمار همچنین شامل نمایش هواداران در روز سه‌شنبه نیز می‌شود.

فروش ۱۹.۳ میلیون دلار برای اینکه قسمت دوم تاپ گان به بزرگ‌ترین پیش‌نمایش کمپانی پارامونت در تمام دوران تبدیل شود، کافی بود. انتظار می‌رود فیلم Top Gun: Maverick در تعطیلات آخر هفته چهار روزه Memorial Day حداقل ۹۲ میلیون دلار فروش کند که می‌تواند بزرگ‌ترین افتتاحیه آخر یک فیلم برای تام کروز در تمام دوران حرفه‌ای کاری او باشد.

البته فروش ۹۲ میلیون دلاری ممکن است یک پیش‌بینی محافظه‌کارانه باشد، زیرا هالیوود ریپورتر می‌گوید Maverick ممکن است از ۱۰۰ میلیون دلار فراتر رود و حتی می‌تواند تا ۱۲۵ میلیون دلار یا بیشتر در این آخر هفته به دست آورد.

Top Gun: Maverick Top Gun: Maverick

بزرگ‌ترین فیلم کروز در زمینه فروش افتتاحیه آخر هفته، فیلم War of the Worlds در سال ۲۰۰۵ بود که در بازه تعطیلات سه روزه همیشگی، ۶۴.۹ میلیون دلار درآمد داشت. فیلم Mission: Impossible – Fallout با افتتاحیه ۶۱.۲ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۸ در رتبه دوم فیلم‌های پرفروش تام کروز قرار دارد.

فیلم Top Gun: Maverick در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود، اما همه‌گیری کرونا منجر به تاخیرهای متعدد شد. این فیلم در حال حاضر در بیش از ۴۷۲۷ سالن در ایالات متحده و کانادا اکران می‌شود که بیشتر از The Lion King (۴۷۲۵ سالن سینما)، Spider-Man: No Way Home (۴۳۳۶ سالن سینما) و Doctor Strange in Multiverse of Madness (۴۵۳۴ سالن سینما) است.

این فیلم با بودجه ۱۵۲ میلیون دلاری ساخته شد و توانست بازخوردهای بسیار خوبی از منتقدان کسب کند. تاکنون ۶۰ نقد و بررسی از Top Gun: Maverick در سایت متاکریتیک منتشر شده و توانسته متای ۷۸ از ۱۰۰ را به دست آورد. این فیلم با ۳۰۶ نقد در سایت راتن تومیتوز نیز امتیاز ۹۷٪ را کسب کرده است. 

Top Gun: Maverick توسط جوزف کوسینسکی کارگردانی شده و جنیفر کانلی، مایلز تلر و جان هم نیز در کنار تام کروز در آن ایفای نقش می‌کنند.

Top 10: قدرتمندترین دشمنان دکتر استرنج!

تماشا از کانال یوتیوب ویجیاتو

Gamespot

نظر شما