شناسهٔ خبر: 54296338 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

شایعه: Call of Duty حالا حالاها وارد گیم پس نمی‌شود

قرارداد سونی با اکتیویژن تا پایان سال ۲۰۲۴ پابرجاست / Gamerant

صاحب‌خبر -

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت صنعت بازی‌ را شوکه کرد. اکتیویژن بلیزارد مسئولیت فرنچایزهای مهمی از جمله Call of Duty، Diablo، World of Warcraft و Candy Crush را بر عهده دارد. پتانسیل انحصاری کردن این فرنچایزها برای پلتفرم‌های ایکس باکس می‌تواند صنعت را برای همیشه تغییر دهد.

با این حال، حداقل در مورد سری Call of Duty می‌توان گفت که بعید به نظر می‌رسد تا چندین سال آینده تغییراتی ایجاد شود. این بدان معناست که تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ هیچکدام از بازی‌های به صورت انحصاری برای ایکس باکس یا عرضه روز اول در گیم پس، منتشر نمی‌شود.

این خبر از سوی تام هندرسون، افشاگر معروف منتشر شده که به طور خاص به همکاری اکتیویژن با پلی استیشن در رابطه با سری Call of Duty مربوط می‌شود. هندرسون معتقد است که قرارداد سونی شامل سه نسخه اصلی بعدی کال آو دیوتی می‌شود.

با توجه به برنامه عرضه اکتیویژن برای چندین بازی بعدی، بدین معناست که قرارداد سونی در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. به این ترتیب، مایکروسافت زودتر از سال ۲۰۲۵ یا به احتمال زیاد ۲۰۲۶ نمی‌تواند یک عنوان انحصاری عرضه کند.

Call of Duty Call of Duty

برنامه انتشار اکتیویژن برای سه بازی بزرگ بعدی کال آو دیوتی پیش از این نیز گزارش شده بود. بازی Modern Warfare 2 در پاییز سال جاری عرضه خواهد شد. در مرحله بعد، بازی Warzone 2 ریبوت عنوان بتل رویال محبوب وجود دارد. قسمت دوم وارزون در کنار مدرن وارفر ۲ عرضه نخواهد شد، اما به نظر می‌رسد برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است. بازی سوم، عنوان جدید استودیو Treyarch برای سری کال آو دیوتی خواهد بود که گزارش شده برنامه سالانه انتشار سری را زیر پا می‌گذارد و در عوض در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

در حالی که زمان‌بندی دقیق انتشار ممکن است تغییر پیدا کند، به‌ویژه که مطمئنا مایکروسافت پس از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد در ماه‌های پیش‌رو تغییرات مهمی ایجاد می‌کند، اما این برنامه‌ریزی‌ها پابرجا به نظر می‌رسند. اگر هم اتفاقی بیفتد، بیشتر به تاخیر خوردن آن‌ها مربوط می‌شود.

صرف نظر از این موارد، درک این موضوع که چرا ایکس باکس باید قبل از تصمیم‌گیری بیشتر در مورد آینده Call of Duty منتظر بماند، ساده است. قرارداد بازاریابی پلی استیشن با اکتیویژن منجر به ایجاد محتوای انحصاری متنوعی شده که در طول سال‌ها تنها برای پلی استیشن ۴ و ۵ منتشر می‌شدند. مطمئنا این قرارداد زمانی به پایان می‌رسد، اما مایکروسافت همچنان به تمام تعهدات فعلی عمل می‌کند.

در ژانویه، فیل اسپنسر متعهد شد که ایکس‌باکس همچنان بازی‌های Call of Duty را برای کنسول‌های پلی‌ استیشن در آینده منتشر خواهد کرد. قرارداد پلی استیشن تضمین می‌کند که این موضوع برای چندین سال آینده صدق می‌کند. پس از آن احتمالا اسپنسر و مایکروسافت باید دوباره ارزیابی کند. بازی‌های کال آو دیوتی می‌توانند از روز اول برای گیم پس عرضه شوند، یا می‌توانند به عناوین انحصاری پلتفرم‌های ایکس باکس تبدیل شوند. خیلی چیزها می‌تواند در عرض سه سال یا بیشتر تغییر کند.

Top 10: قدرتمندترین دشمنان دکتر استرنج!

تماشا از کانال یوتیوب ویجیاتو

Gamerant

نظر شما