شناسهٔ خبر: 54296209 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاظمی‌پور: اولویت برنامه ورزش زنان، فرهنگی است

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: به‌دنبال ارتقا فرهنگ ورزش و ایجاد جریان‌های فرهنگی در قالب رویدادهای ورزشی هستیم تا هنجارهای مثبت را به لایه‌های مختلف جامعه انتقال دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «مریم کاظمی‌پور» معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور که با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، فعالیت ورزش بانوان را در ابعاد فرهنگی، همگانی و قهرمانی تبیین کرد و اظهار داشت: اصلی‌ترین اولویت فعالیت حوزه‌یچ معاونت ورزش بانوان، فعالیت فرهنگی است و اعتقاد داریم که ورزش به‌دلیل گستردگی جامعه مخاطب، به‌عنوان ارزان‌ترین رسانه محسوب می‌شود که دارای بیشترین تاثیر در جامعه است و از همین رو برنامه‌های فرهنگی در قالب دو بخش ارتقا فرهنگ ورزش کردن در جامعه و ایجاد هنجارهای اجتماعی در قالب ورزش تدوین شده است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در قالب فرهنگ ورزش در جامعه به‌دنبال تغییر در الگوی رفتار جامعه مخاطب خود هستیم و معتقدیم که مادران به عنوان موتور محرک خانواده می‌توانند نقش مهمی در ارتقا سواد بدنی جامعه که منجر به ارتقا سواد حرکتی می‌شود، داشته باشند تا الگویی مبتنی بر سبک زندگی همراه با افزایش تحرک بدنی و ایجاد زندگی سالم‌تر و با نشاط‌تر به ارمغان آورند.

کاظمی پور به گردهمایی خودجوش خانواده ها به همراه فرزندان دهه نودی در سراسر کشور اشاره و از آن به عنوان یک برنامه فرهنگی فاخر یاد و تصریح کرد: در حوزه ورزش بانوان در صد هستیم تا این جریان فرهنگی بوجود آمده را در رویدادهای ورزشی هم ساری و جاری کنیم تا ورزش ابزاری شود که هنجارهای اجتماعی را به لایه های مختلف جمعیتی انتقال دهد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوان در ادامه اهمیت ورزش برای جامعه ۸۲ میلیون نفری را مورد توجه قرار داد و همگانی کردن رشته‌های مختلف ورزشی را یکی دیگر از برنامه‌های این حوزه نام برد و اظهار داشت: تاکید داریم که جامعه مخاطب ما مطالبه‌گر است و خواستار استفاده از زیرساخت های عمرانی در ساعت های مناسب برای ورزش بانوان هستند به‌طوریکه فرصت استفاده از ورزش همگانی برای هر دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت برابر محقق شود.


کاظمی پور اهمیت پیشرفت ورزش در ابعاد قهرمانی را به عنوان خروجی و محصول ورزش نام برد و سهم ادارات کل استانی را به‌ویژه در پرورش استعدادها غیر قابل انکار عنوان کرد.

معاون توسعه وررش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به توجه و حمایت وزیر ورزش به استقلال در ارکان مختلف ورزش بانوان تصریح کرد: در استمرار مصوبات و نامه‌نگاری‌هایی که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و پیرو برگزاری جلسات و کارگروه های تخصصی در سازمان استخدامی کشور، در روزهای آینده ابلاغیه، حکم معاونت ورزش بانوان در ادارات کل استانی محقق می‌شود و در ادارات کل استانی، جایگاه رئیس گروه ورزش بانوان به معاونت ورزش بانوان ارتقا می‌یابد.

کاظمی پور در بخشی از سخنانش به اجرای طرح پایش تندرستی بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: برای تحقق این طرح ستاد علمی و ستاد اجرایی نیز تشکیل می‌شود.

در ادامه این نشست، پروین کرملو و لیلی زکی‌زاده مدیران کل حوزه ورزش بانوان به بیان سیاست‌ها و گزارش‌های فعالیت مرتبط با این حوزه پرداخته و مدیران کل استانی نیز دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

نظر شما