شناسهٔ خبر: 54296146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد حوزه های علمیه خوزستان:

برخورد قاطع با خطاکاران ریشه فساد را از بین می برد/ملت ایران داغدار حادثه آبادان

حجت الاسلام حاجتی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که باید با خاطیان به اشد مجازات برخورد شود، برخورد قاطع با اینگونه خطاکاران باعث می شود ریشه باندبازی و رانت خواری در کشور کنده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام احمدرضا حاجتی» عصر امروز (شنبه ۷ خرداد) در مراسم گرامیداشت جانباختگان حادثه متروپل آبادان که در مصلی نماز جمعه اهواز برگزار شد، ضمن تسلیت به همه مردم ایران در خصوص این حادثه جانسوز، خواستار محاکمه بانیان این جنایت شد و اظهار کرد: امروز همه خوزستان عزادار این حادثه دلخراش است.

 

استاد حوزه های علمیه خوزستان مفقودی تعدادی از جانباختگان را که همچنان زیرآوار هستند را بسیار غمبار توصیف کرد و افزود: بر اساس مشاهدات عینی وضعیت باقی مانده ساختمان نگران کننده است و هر لحظه بیم این می رود که فاجعه مجددی اتفاق بیافتد و امدادگران را دچار حادثه کند، همه ملت ایران باید برای این خاتمه این حادثه دلخراش دعا کنند.

 

وی با بیان اینکه حضور در میدان برای تسلیت، کمک و امدادگری وظیفه مسلمانی ما است اضافه کرد: اسلام یک دین انسان ساز است اگر نماز و عبادات و هیئت رفتن ها نتواند از فرد مسلمان یک انسان واقعی بسازد آن فرد مسلمان نیست؛ مهمترین درس پیامبر در دین اسلام انسان سازی است.

 

حجت الاسلام حاجتی بهترین الگو برای انسانیت و مسلمانی را پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و ادامه داد: مهمترین و بزرگترین ابزار پیامبر (ص) برای انسان سازی گفتن و شنیدن است یعنی تذکر و تعقل، اگر مسئولی حرفی را زد باید جوابش را نیز بشنوند، اگر تذکری به وی داده شد باید با ان تعقل کند نه اینکه ان حرف را پشت گوش بیاندازد که نتیجه آن اینچنین فاجعه دلحراشی می شود.

 

وی با تاکید براینکه ساختن طبقاتی فراتر از حد مجاز و قانون ظلم به حقوق عامه مردم است تصریح کرد: همانگونه که شهدا و ایثارگران در خط دفاع از آبادان و این سرزمین بودند امروز متاسفانه افرادی هستند که در خط ظلم به این سرزمین هستند این افراد هرانچه که تظاهر به دیانت می کنند از دستگاه انسان سازی اسلام به دور هستند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به اینکه همه می دانند این فاجعه در چه زمانی و توسط چه کسانی صورت گرفت یاد آور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که باید با خاطیان به اشد مجازات برخورد شود، برخورد قاطع با اینگونه خطاکاران باعث می شود ریشه باندبازی و رانت خواری در کشور کنده شود.

 

پایان پیام/690

نظر شما