شناسهٔ خبر: 54295181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روسیه کنترل کامل شهر راهبری «لیمان» اوکراین را به دست گرفت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای روسی توانسته‌اند یکی از شهرهای راهبردی شرق اوکراین را به طور کامل تصرف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای روسی کنترل کامل شهر «لیمان» واقع در منطقه خودمختار دونتسک در شرق اوکراین را به‌ دست گرفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، نیروهای روسی توانسته‌اند تصرف این شهر راهبردی را تکمیل کنند.

جدایی طلبان اوکراینی در منطقه دونباس، روز گذشته (جمعه) از کنترل بر شهر استراتژیک لیمان در شرق این کشور خبر دادند اما مقامات کی‌یف آن را رد کردند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در حملات هوایی امروز (شنبه) توسط نیروهای روسیه در اوکراین «بیش از ۲۶۰ ملی‌گرای اوکراینی» کشته شدند.

او در ادامه نشست خبری خود گفت، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک بالگرد «Mi-8» اوکراینی را در نزدیکی منطقه زاپوریژیا سرنگون کردند و همچنین ۱۸ پهپاد اوکراینی را هدف قرار دادند.

تصرف شهر لیمان در حالی رخ داده که یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت، روسیه در بخش‌هایی از منطقه خودمختار «دونباس» در اوکراین به شکل فزاینده‌ای پیش‌روی داشته است.

این مقام پنتاگون که نامی از وی منتشر نشده به خبرنگاران آمریکایی گفت، روسیه گردان‌های تاکتیکی خود در دونباس را ظرف دو و نیم هفته، از ۹۷ به ۱۱۰ گردان رسانده است.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز دیروز (جمعه) گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حال پیشروی کُند اما محسوس در منطقه دونباس اوکراین است.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/.

نظر شما