شناسهٔ خبر: 54292594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

امنیتی و دفاعی

سردار کوثری: روی خارج کردن سپاه از لیست تروریست‌ها پافشاری نمی‌کنیم/ حسین عبدالباقی مقصر تمامی حادثه متروپل است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره ادامه مذاکرات برجام و توقف آن به دیده‌بان ایران گفت: ما اصلاً بر سر قضیه برجام و خارج کردن سپاه از لیست تروریست‌ها پافشاری نمی‌کنیم، این جماعت (آمریکا) باید خودشان منطقی رفتار کنند.

صاحب‌خبر -

"سردار اسماعیل کوثری" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرمانده سابق سپاه درباره انفجار روز چهارشنبه در پارچین به دیده‌بان ایران گفت: اطلاعی از انفجاری که در «پارچین» افتاده است، ندارم. عضو کمیسیون امنیت ملی هم نیستم تا از جزئیات این ماجرا خبر داشته باشم.

این سردار سپاه در رابطه با اخبار ضد و نقیض در خصوص مرگ حسین عبدالباقی، مالک متروپل آبادان هم اظهار کرد: شما و باقی خبرنگاران باید اخبار را از مسئولان مربوطه بگیرید نه فضای مجازی! نمی‌شود که هر خبری که از هر صفحه‌ای در فضای مجازی منتشر می‌شود، تبدیل به منبع خبر خبرنگاران ما شود! استانداری و وزارت کشور منبع این نوع اخبار هستند و شما هم باید به اظهارات این ارگان ها استناد کنید.

نماینده مردم تهران ضمن اشاره به تایید شدن هویت جنازه منتسب به حسین عبدالباقی با آزمایش دی ان ای، خاطرنشان کرد: ما که در آبادان نیستیم که از ریز جزئیات باخبر باشیم اما خبر آمده که مالک متروپل زیر آوار کشته شده! حتی از این فرد دی ان ای گرفته شده و کاملاً مشخص شده که این فرد، حسین عبدالباقی، مالک متروپل است.

کوثری اضافه کرد: فضای مجازی یکسری معایب دارد و یکسری محاسن که در حال حاضر برخی با سوء استفاده از این فضا، هر خبری که صحت آن تایید نشده را منتشر می‌کنند. در هر حال، صد درصد مالک ساختمان متروپل مقصر تمامی این ماجراهاست.

فرمانده سابق سپاه پاسداران درباره انتشار شایعه نسبت فامیلی عبدالباقی با شمخانی، گفت: بنده از نسبت فامیلی عبدالباقی با شمخانی هیچ اطلاعی ندارم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تصمیم آمریکا مبنی بر عدم حذف سپاه پاسداران از لیست تروریست‌ها، فاتحه برجام را باید خواند یا خیر گفت: ما چارچوب مذاکره را برای خودمان مشخص کردیم؛ حالا آمریکایی‌ها هر چقدر بالا و پایین بپرند، برای ما هیچ فرقی ندارد. دوران زورگویی‌ و جواب های سربالای آمریکا تمام شده، الان نوبت آمریکایی‌هاست که جواب منطقی به ما بدهند. 

کوثری اضافه کرد: درست است که بایدن دستور اضافه شدن سپاه به لیست تروریست‌ها را نداده اما ترامپ خبیث، این تحریم‌ها را اعمال کرده و برجام را به‌هم زد.

نماینده مردم تهران افزود: آقای بایدن اگر می‌خواهد، مذاکرات برجام نتیجه‌ای داشته باشد، باید آن تحریم‌ها (خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریست‌ها) را لغو کرده تا ما بتوانیم در مورد روابط‌مان به نتیجه برسیم.

فرمانده سابق سپاه در خصوص عدم به نتیجه نرسیدن برجام  به سایت دیده بان ایران گفت: اگر بایدن سپاه را از لیست تروریست‌ها حذف نکند و برجام به نتیجه نرسد، هیچ اتفاقی برای جمهوری اسلامی پیش نمی‌آید و ما به کار خودمان ادامه خواهیم داد.

او در ادامه گفت: آمریکا خودش تخلف کرده، بنابراین باید خودش را اصلاح کند. تا زمانی که آمریکا خودش را اصلاح نکند، هیچ چیزی بین ما تغییر پیدا نخواهد کرد.

کوثری گفت: ما اصلاً بر سر قضیه برجام و خارج کردن سپاه از لیست تروریست‌ها پافشاری نمی‌کنیم، این جماعت (آمریکا) باید خودشان منطقی رفتار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در پایان اظهار کرد: ما صداقت خودمان را نشان دادیم و به هر آنچه که باید عمل می‌کردیم، عمل کردیم اما اگر آمریکا به تعهدات خودش عمل نکند، هم مردم ایران و هم مردم جهان آگاه خواهند شد که این‌ها چه جنایتکارانی هستند.

نظر شما