شناسهٔ خبر: 54287438 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

اجرای «سلام فرمانده» توسط نوجوانان نماد انقلابی‌ماندن است/ دخالت نمایندگان در امور اجرایی شائبه ایجاد می‌کند

حسین هوشیار معتقد است که اجرای پرشکوه سرود «سلام فرمانده» توسط نوجوانان دهه نودی، نماد انقلابی ماندن نسل جدید در این ر روزگار سخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دین و آیین گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس یازدهم پس از برگزاری انتخابت هیئت رئیسه در اجلاسیه سوم، به دیدار مقام معظم رهبری رفتند. رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نکات مختلفی را مطرح کردند. یکی از مواردی که دربیانات ایشان قابل تأمل است تأکید بر اهمیت انقلابی ماندن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انقلابی ماندن را مهم‌تر از انقلابی بودن خواندند و خاطرنشان کردند: بعضی افراد در سالهای اول انقلاب بسیار پر شور و حرارت و به تعبیری سوپرانقلابی بودند اما استقامت و طاقت ماندن در این راه را نداشتند و نتوانستند در مسیر بمانند بنابراین مشکل‌تر از انقلابی بودن، انقلابی ماندن فردی و جمعیِ مجلس است.

به همین بهانه، با حسین هوشیار مداح اهل بیت(ع) به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

جریان اصیل انقلابی از فسادگران جدا شود

هوشیار درباره انقلابی ماندن و تداوم ارزش‌های انقلاب در حوزه فرهنگ، گفت: ارزش‌های انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۵۷ بر اساس آن‌ها انقلاب کردیم برگرفته از طاغوت‌ستیزی، ظلم‌ستیزی، استقلال‌طلبی، بازگشت به فطرت انسانی و الهی، مبارزه با فساد، دفاع و حمایت از مظلومان بوده است. مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اتفاقی بود که نور امیدی در قلب مردم مستضعف منطقه دمید، این نگاه و فرهنگ ما برای انقلابی ماندن است. باید حواسمان باشد که جریان اصیل انقلابی را از حساب کسانی که سوار بر موج انقلابی‌گری شدند، سوء‌استفاده و فساد کردند، جدا کنیم. یکی از راه‌های انقلابی ماندن این است که بدانیم جریان اصلی انقلاب همچنان طاهر و پاک است، هرچند که متاسفانه کسانی در این جریان آلودگی‌هایی ایجاد کردند اما رود خروشان انقلاب علی‌رغم فساد آن‌ها کماکان پاک باقی مانده است.

کشتن طاغوت‌ها با بها دادن به جوانان

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: امروز انقلابی ماندن یعنی بازگشت به فلسفه‌ای که به‌خاطر آن‌ها در سال ۵۷ قیام کردیم و بر علیه ظلم و طاغوت شوریدیم. امروز کشتن طاغوت‌های درون خودمان و طاغوت‌هایی که در اتاق‌های مدیریتی بعضی از مدیران در طول سال‌های گذشته شکل‌گرفته، با بها دادن به جوانان ممکن است؛ جوانانی که با فطرت پاک خودشان ما را به یاد جوانان پاک دهه‌ ۵۰ و ۶۰ می‌اندازند.

این مداح اهل بیت عنوان کرد: اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط نوجوانان دهه نودی در ورزشگاه آزادی، نمادی روشن از انقلابی ماندن نسل جدید در این روزگار سخت و پیچیده بود. این اتفاق نشان داد وقتی نسل آینده کشور درست راهنمایی شود و قلبش به طرف صاحب انقلاب یعنی امام‌زمان(عج) متمایل شود، معنویت در بین آنها پررنگ می‌شود. این شیوه باید در مدیران و مردم به یک فرهنگ رفتاری تبدیل شود. در چنین حکومتی هست که سوءاستفاده، سوءمدیریت، سوء تدبیر، فکر نکردن به مظلوم، خود حق پنداری‌ها و خودشیفتگی‌ها، سوء‌استفاده‌های شخصی از بیت‌المال و... دیگر معنا پیدا نمی‌کند و رنگ می‌بازد. باید با همه وجود درک کنیم صاحب انقلاب ما امام زمان(عج) است و قرار است به‌عنوان کارگزار در خدمت ایشان باشیم.

اجرای «سلام فرمانده» توسط نوجوانان نماد انقلابی ماندن است/ دخالت نمایندگان در امور اجرایی شائبه ایجاد می‌کند

بیشتر بخوانید:

دخالت نمایندگان در شئون اجرایی؛ زمینه‌ساز مشکلات دیگر

این مداح اهل بیت(ع) درباره لزوم عدم دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی، اظهار کرد:‌ همیشه این را فریاد می‌زدم که نمایندگان نماینده همه مردم هستند، اگر قرار است مشکل حوزه خود را دنبال کنند باید صرفاً در جهت رفع کمبودها باشد نه ایجاد رانت‌ها و فرصت‌ها برای دوستان، بستگان و کسانی که وام‌دار آن‌ها هستند، این دقیقاً شروع نقطه فساد است. دخالت نمایندگان در شئون اجرایی این شائبه را پیش می‌آورد که نمایندگان درحال صاف کردن بدهی‌های خودشان به کسانی که انتخاب خود را وام‌دار آن‌ها می‌دانند، هستند، این در واقع یکی از نقاط شروع انحراف و فساد می‌تواند باشد که حضرت آقا با تیزبینی خودشان به این نکته غیرمستقیم اشاره کردند. دخالت نمایندگان در شئون اجرایی انحرافی است که رفته‌رفته به زاویه آن افزوده می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات و فسادهای بعدی باشد.

قوانین خوبی که مسکوت می‌مانند

اما یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم، «توجه به ابعاد رسانه‌ای مصوبات و اقدامات مجلس و توضیح آنها برای مردم» بود. جایی که ایشان فرمودند: توضیح درست ندادن به مردم، موجب می‌شود فرصت فضاسازی و هیاهو علیه قانون ایجاد شود و شما از تصویب آن پشیمان شوید.

هوشیار در ادامه با اشاره به یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم مبنی بر «توجه به ابعاد رسانه‌ای مصوبات و اقدامات مجلس و توضیح آنها برای مردم» بیان کرد: مثلی هست که می‌گوید: «حرف درست را باید درست هم بگوییم»؛ یعنی برخی حرف درست می‌زنند ولی درست حرف نمی‌زنند. این مصداق فرمایش مقام معظم رهبری می‌تواند باشد. اطلاع‌رسانی دقیق و درست که امروزه دغدغه و نیاز اصلی جامعه و تاکید مقاوم معظم رهبری است در این‌جا نمود پیدا می‌کند. بسیاری از قوانین خوب ما به دلیل این‌که به درستی جا نیفتاده و زمینه‌سازی نشده مسکوت باقی می‌ماند. یکی از این موارد بحث صیانت از فضای مجازی است، اگر چنانچه قوانین درست تفهیم شود، اشکالات آن گرفته شود می‌تواند افکار عمومی را با خودش همراه کند.

انتهای پیام/۱۱۰/

نظر شما