شناسهٔ خبر: 54286315 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سومین تقابل رئال و لیورپول در فینال لیگ‌قهرمانان/ جدال بنزما و صلاح برای توپ طلا

تهران- ایرنا- دیدار امشب رئال مادرید و لیورپول سومین تقابل آنها در فینال لیگ قهرمانان است. پیش از این هرکدام یک‌بار در فینال‌ها مقابل یکدیگر به برتری رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال رئال مادرید امشب (شنبه) در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ در ورزشگاه «استادوفرانس» پاریس به مصاف لیورپول می‌رود.

لیورپول و رئال مادرید برای اولین بار ۴۱ سال پیش در پاریس به مصاف هم رفتند. حالا آنها این رقابت را در سن‌دنی فرانسه تکرار می کنند. سرخ‌پوشان به‌دنبال هفتمین قهرمانی خود در تاریخ این رقابت‌ها هستند و رئال می‌خواهد برای چهاردهمین بار قهرمان شود و رکورد خود را جابه‌جا کند.

این سومین تقابل دو تیم در فینال است که پیش از این هیچ دو تیمی ۳ بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار نگرفتند. اولین تقابل رئال با لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا به سال ۱۹۸۱ برمی گردد که لک‌ها لک‌ها با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند و قهرمان شدند. رئال با لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۸ باردیگر در فینال بازی کرد که با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و این بار قوهای سپید جام قهرمانی را بالای سربردند. سومین تقابل این دو تیم امشب برگزار خواهد شد.

سومین تقابل رئال و لیورپول در فینال لیگ‌قهرمانان/ جدال بنزما و صلاح برای توپ طلا

لیورپول در انگلیس فاتح جام‌اتحادیه و جام‌حذفی شد، اما لیگ را به منچسترسیتی واگذار کرد.  آنها فصلی عالی را پشت سر می‌گذارند و کسب تنها دو جام راضی‌شان نخواهد کرد.  لیورپول برای دهمین بار در فینال جام باشگاه‌های اروپا/لیگ قهرمانان به میدان خواهد رفت و هر چند آنها مسیرشان راحت‌تر از رئال بوده، اما یورگن کلوپ بی‌تردید روی این تأکید خواهد کرد که هیچ بازی آسانی در این رقابت‌ها وجود ندارد.

لیورپول به جز بازی برگشت مقابل اینتر در انگلیس (که با برد یک بر صفر و بی‌فایده اینتر همراه شد)،  در تمامی دیدارهایش در این فصل دست‌کم دو گل را زده است.  آنها تنها همان یک شکست را تجربه کرده‌اند و کلوپ پس از آن بازی، در ۱۸ دیدار بعدی شکست نخورده است. آنها در ۱۱ بازی اخیر خود ۱۰ برد داشته‌اند.

بسیاری از بازیکنان فعلی لیورپول در فینال ۲۰۱۸ هم حاضر بودند و مقابل رئال مادرید شکست خوردند و حالا به‌ دنبال انتقام هستند. البته کلوپ مقابل رئال مادرید تنها در ۳۳ درصد دیدارهایش پیروز شده و رقیب او، کارلو آنچلوتی، خوب بلد است که لیگ قهرمانان را فتح کند.  اگر آنچلوتی قهرمان شود، با چهار قهرمانی،  پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان خواهد شد و زین‌الدین زیدان و باب پیسلی را پشت سر خواهد گذاشت.

رئال در چهار بازی آخر خود در لالیگا تنها یک برد کسب کرد که البته با توجه به قهرمانی زودهنگام‌شان طبیعی بود.  آخرین بازی این تیم تساوی برابر رئال بتیس در مادرید بوده است.

کهکشانی‌ها در هفت فینال اخیر خود در لیگ قهرمانان پیروز بوده و آخرین شکست این تیم به فینال سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد که با نتیجه یک بر صفر به لیورپول باختند. تیم آنچلوتی در مرحله حذفی این فصل لیگ قهرمانان،  در تمامی دیدارها گل خورده است.  آنها البته در پنج بازی اخیر خود در اروپا ۱۴ گل به ثمر رسانده‌اند.

سومین تقابل رئال و لیورپول در فینال لیگ‌قهرمانان/ جدال بنزما و صلاح برای توپ طلا

این دیدار برای دو ستاره مسلمان تیم‌ها نیز بسیار مهم خواهد بود، به این دلیل که چند ماه پیش مقررات اهدای جایزه توپ طلا را تغییر یافته است. بر اساس این تغییرات، جایزه در پایان یک فصل فوتبالی اهدا می‌شود نه یک سال تقویمی. از سوی دیگر، ‌ عملکرد فردی بازیکنان بیش از جام‌های تیمی در کسب توپ طلا نقش خواهد داشت.

با قوانین کنونی، عملکرد بازیکنان در جام جهانی ۲۰۲۲ در جایزه توپ طلای سال ۲۰۲۲ تاثیری ندارد و در پایان فصل ۲۰۲۳ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و قهرمانی در لیگ قهرمانان بسیار مهم خواهد بود.

کریم بنزما کاپیتان فرانسوی و مسلمان رئال مادرید فصلی رویایی را با رئال در لالیگا پشت سرگذاشته و با کسب جایزه آقای گلی لالیگا و جام قهرمانی این کشور وارد میدان رقابت به فینال اروپا می شود.  

در طرف مقابل محمد صلاح ستاره مصری و مسلمان لیورپول قرار دارد که تا یک قدمی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس رفت ولی مقابل سیتی ناکام ماندند. صلاح هم آقای گلی لیگ جزیره به صورت مشترک با سون ستاره تاتنهام در اختیار دارد.

با مقایسه آمار دو ستاره مسلمان رئال و لیورپول قبل از فینال اروپا متوجه می شوید بنزما آمار بهتری نسبت به صلاح دارد. بنزما در این فصل برای رئال ۴۵ بازی انجام داده موفق شده ۴۴ گل به ثمر برساند و ۱۵ پاس گل داده است.

در مقابل محمد صلاح در این فصل برای آنفیلدی ها ۵۰ بازی انجام داد، ۳۱ گل به ثمر رسانده و ۱۶ پاس گل داده است.

سومین تقابل رئال و لیورپول در فینال لیگ‌قهرمانان/ جدال بنزما و صلاح برای توپ طلا

نظر شما