شناسهٔ خبر: 54284381 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بازار گرمی و افزایش رقم قرارداد؛

ترفند جدید در نقل و انتقالات فوتبالیست‌ها/ دست به دامان اقوام!

علی خلف

برخی فوتبالیست‌ها برای آنکه بتوانند بازارگرمی کنند و از این راه رقم قرارداد تیم آینده خود را افزایش دهند، دست به دامان اقوام نزدیک و صفحات آنها در فضای مجازی شده‌اند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس رسمی متعارف و قانونی نانوشته در فوتبال و همانند سالهای گذشته، در حالی که هنوز فصلی که در آن هستیم به اتمام نرسیده، بازار نقل و انتقالات فصل آینده به صورت غیر رسمی آغاز به کار کرده است و بسیاری از بازیکنان از طریق واسطه‌های رسمی و غیر رسمی باب مذاکرات را با تیم‌های مختلف باز و برعکس آن هم اتفاق افتاده و می‌افتد.

اگر در گذشته واسطه‌های رسمی و غیر رسمی تنها ابزار نقل و انتقالات بودند، در سالهای اخیر فضای مجازی و در راس آن پلتفرم اینستاگرام به ابزاری مهم در بازار نقل و انتقالات تبدیل شده است. به جز صفحاتی که در قالب خبری-تحلیلی فعالیت می‌کنند، کم نیستند تعداد صفحات هواداری که مجموعه این صفحات هم در سالهای اخیر به مقوله نقل و انتقالات ورود کرده‌اند و چه بسا بسیاری از آنها به صورت غیر مستقیم توسط همان واسطه‌های رسمی و غیر رسمی اخبار مربوط به نقل و انتقالات را درج می‌کنند.

یکی دیگر از مواردی که از طریق شبکه‌های مجازی و فضای اینستاگرام در نقل و انتقالات نقش پیدا می‌کند، صفحات منتسب به اقوام بازیکنان است که بعضاً با انتشار محتواهایی ذهن مخاطب را به سمت و سوی نزدیک شدن بازیکن مورد نظرشان به یک تیم خاص می‌کند.

وقتی همسران و یا مثلاً برادران فوتبالیست‌ها با انتشار پیام‌هایی تصویر بلیط هواپیما یا به خصوص قلب‌های رنگی و به ویژه قلب‌های آبی و قرمز منتشر می‌کنند، به صورت غیر مستقیم آدرس نقل و انتقالاتی فوتبالیست نزدیک به خودشان را می‌دهند، برای مخاطب عام این مفهوم تداعی می‌شود که آن فوتبالیست مذاکرات مهمی را با تیم مورد نظر انجام داده و حتی کار به نوعی تمام شده است.

قلب‌های قرمز و آبی با تعداد خاص این روزها در استوری های همسران، برادران و بعضاً فرزندان فوتبالیست‌ها به کرات دیده می‌شود و همین قلب‌ها نقش مهم و تعیین کننده‌ای در می‌تواند در بازار نقل و انتقالات داشته باشد.

اگر این روزها سری به فضای مجازی بزنید و مشتری صفحات هواداری یا خبری - تحلیلی باشید، حتماً با استوری های معنا دار اقوام برخی از فوتبالیست‌ها را با قلب‌های رنگی یا ایموجی‌هایی که المانی از پرواز، تغییر شهر و تغییر رنگ دارند مواجه شده‌اید.

استوری هایی که نقش خود را خواسته یا ناخواسته در فضای نقل و انتقالات و ارقامی که برای آن جابجا می‌شود تاثیرگذار خواهد بود. شاید این نقل و انتقالات فقط در فضای مجازی انجام شود و هیچ وقت جنبه عملی در فضای حقیقی به خود نگیرد، اما قطعا این رفتارها در مبالغی که باید برای جذب این بازیکنان هزینه شود، تاثیر گذار خواهد بود.

نظر شما