شناسهٔ خبر: 54281809 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ماموریت انتقام صلاح: چرا ستاره لیورپول هنوز به دنبال تسویه حساب است؟

قرمزها پس از باخت مقابل لوس بلانکوس در سال 2018 رو به جلو کرده‌اند، اما وینگر مصری آن‌ها به دلیل مصدومیتی که در آن شب در کیف متحمل شد، هنوز تحت تأثیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یک توییت شش کلمه ای تمام چیزی بود که محمد صلاح برای ایجاد لحن انتقام جویانه پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا لازم بود.

رئال مادرید هنوز در سانتیاگو برنابئو در زمین حضور داشت و کامبک قابل توجه خود در نیمه نهایی مقابل منچسترسیتی را جشن گرفت، زمانی که ستاره مصری لیورپول پیام مستقیم خود را در شبکه های اجتماعی ارائه کرد.

او نوشت: «ما یک فرصت برای تسویه حساب داریم. جایی برای ابهام وجود ندارد.»

صلاح، در واقع، پس از پیروزی لیورپول مقابل ویارئال، شب قبل از بازی رئال مادرید احساسات خود را کاملاً روشن کرده بود. در پاسخ به این سوال توسط BT Sport که آیا او اکنون ترجیح می دهد در فینال با رئال یا سیتی روبرو شود، کاملا صریح بود. او گفت: "اگر شخصاً از من بپرسید، می خواهم با مادرید بازی کنم. چون در فینال مقابل آن‌ها شکست خوردیم.»

صداقت طراوت بخش است. چه تعداد از فوتبالیست‌ها می‌توانستند از این سوال طفره می‌رفتند که با پاسخ «دو حریف سرسخت» یا اینکه «تنها چیزی که مهم است خودمان هستیم»، از این سؤال طفره می‌رفتند.

صلاح این کار را نکرد. او مادرید را می خواست. او از سال 2018 مادرید را می خواهد. لیورپول ممکن است با شکوه پس از آن شب در کیف حرکت کرده باشد، اما صلاح هنوز آن را به خوبی به یاد می آورد.

به همین دلیل است که وقتی شنبه شب در استادیوم استاد دو فرانس بیرون بیاید، انگیزه بیشتری از همیشه خواهد داشت - "با انگیزه در بالاترین حد ممکن!"  همانطور که او آن را این هفته بیان کرد.

او درد ناشی از آسیب دیدگی شانه را به یاد می آورد که او را مجبور به ترک زمین قبل از نیمه دوم در بازی کیف کرد. او روز چهارشنبه گفت: «این بدترین لحظه دوران حرفه ای من بود. قبلاً در فوتبال چنین احساسی نداشتم.»

او درماندگی‌ را به یاد می آورد زیرا بدون او، لیورپول در تلاش برای کسب افتخار زمین را دست خالی کرد. او تلخی و عصبانیت را به یاد می آورد که سرخیو راموس، چهره منفور لیورپولی‌ها، در مقابل دردهایش از کسب جام لذت برد.

او اشک‌ها و بی‌حسی‌ها را به یاد می‌آورد، درخواست سلفی وحشتناک نصرت گوکچه در بیرون از رختکن! در مورد یک تصویر تعریف کننده صحبت می‌شود. صلاح بازویش را در یک بند، یک لباس ورزشی لیورپولی دور گردنش انداخته است و یک فرد به دنبال توجه جوی است که بیشتر به خاطر نمک پاشیدن بی‌رویه استیک‌های گران‌قیمت شهرت دارد و کنار مهاجم مصری ایستاده است. جای تعجب نیست که او نگاهی فراتر از درد به آن عکس دارد.

او در حالی که برای فینال سال بعد مقابل تاتنهام آماده می شد، به آن عکس نگاه کرد. او پس از پیروزی 2-0 لیورپول که در آن گل ابتدایی را به ثمر رساند به خبرنگاران گفت: «فکر می کردم باید آن را به خاطر بسپارم. من از آن به عنوان انگیزه استفاده کردم.»

پس نباید تعجب کنیم که او این بار در اعتراف به تمایل خود برای بازپرداخت این قدر صریح بوده است، حتی اگر مردی که واقعاً دوست دارد مقابلش بایستد، راموس، تابستان گذشته رئال را به مقصد پاری سن ژرمن ترک کرد. برخی از صلاح به دلیل اظهارات عمومی او انتقاد کرده اند.

فدریکو والورده، هافبک رئال مادرید، حتی این بازیکن 29 ساله را به "بی احترامی به نشان" 13 دوره قهرمان اروپا متهم کرد. دیتمار هامان، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا با لیورپول در سال 2005، پیشنهاد کرد که باید بعد از بازی صحبت می کرد. وقتی از جردن هندرسون در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه در مورد ایده انتقام پرسیده شد، خندید.

 "منظورت این نبود، نه، محمد؟"  کاپیتان قرمزها در حالی که صلاح که کنارش نشسته بود، به سادگی پوزخند زد و این جمله را گفت. از یورگن کلوپ نیز در مورد "انگیزه اضافی" صلاح سوال شد.

او پاسخ داد: «من به انتقام اعتقادی ندارم، اما آن را درک می کنم. و من می فهمم که مو چه گفت. می خواهد درستش کند. همه ما انجام می دهیم.»

اگر لیورپول بخواهد نتیجه را متفاوت‌تر از آنچه در کیف رقم خورد، شکل بدهد احتمالا صلاح کلیدی خواهد بود اما منصفانه است که بگوییم فرم او اخیرا کند شده است. گل یکشنبه گذشته او مقابل ولورهمپتون، سی و یکمین گل او در فصل در تمامی رقابت‌ها بود و سومین کفش طلای لیگ برتر را برای او به ارمغان آورد، اما او از فوریه تا کنون در 19 بازی تنها 4 گل به ثمر رسانده است و قبل از آن 27 گل در 31 بازی زده بود.

برای برخی از بازیکنان، این ممکن است نگران کننده باشد، اما نه برای صلاح، که توانایی او در تبدیل شدن به چالش بعدی یکی از چیزهایی است که او را به عنوان یک استعداد خاص نشان می دهد. او روز چهارشنبه گفت: «در ذهن من، همیشه سعی می کنم همیشه مثبت فکر کنم.»

او قبلاً لحظه ای را تجسم کرده که هندرسون جام لیگ قهرمانان اروپا را در پاریس بلند می کند: «امیدوارم او آن را به من بدهد!» او لبخند زد.

از بین تمام نبردهایی که می تواند نتیجه فینال را تعیین کند، رقابت بین جناح راست لیورپول و چپ رئال مادرید می تواند مهم ترین باشد. اگر صلاح و ترنت الکساندر-آرنولد آتشین باشند، تیم کلوپ باید پیشرفت کند. در غیر این صورت، قرمزها ممکن است از دست وینیسیوس جونیور درخشان رنج ببرند.

هر اتفاقی که بیفتد، نوید می دهد که مسابقه فینال جذاب باشد، لیورپول به دنبال تکمیل یک جام سه گانه باشکوه است، رئال مادرید به دنبال اضافه کردن شماره 14 جام اروپا به عنوان شماره 35 لالیگا.

پاریس جهنده خواهد بود. انفجار رنگ، برخورد سبک ها و دیدار دو تیم واقعی و این بار، صلاح امیدوار است که او باشد که ضربه ناک اوت را ثبت خواهد کرد.

نیل جونز - GOAL

نظر شما