شناسهٔ خبر: 54278679 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبر ورزشی

صاحب‌خبر -

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال شیلی انتخاب شد

 

فدراسیون فوتبال شیلی اعلام کرد، ادواردو بریزو آرژانتینی هدایت تیم ملی فوتبال این کشور را قبول کرد و جایگزین مارتین لاسارته اروگوئه ای شده است. لاسارته ۱۵ ماه هدایت تیم ملی فوتبال شیلی را بر عهده داشت ولی نتوانست با این تیم به جام جهانی راه یابد و به همین خاطر از هدایت تیم ملی شیلی برکنار شد. پابلو میلاد رئیس فدراسیون فوتبال شیلی در حساب توییتری این فدراسیون گفت:  ما اکنون یک مربی داریم که برای فوتبال ما شناخته شده است و تجربه بین المللی زیادی دارد. بریزو ۵۲ ساله قبلاً بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ بخشی از کادر مربیگری مارسلو بیلسا بود که اولین تجربه او در مربیگری پس از آویختن کفش هایش بود.او قبل از اینکه در سال ۲۰۱۹ هدایت پاراگوئه را برعهده بگیرد بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در اسپانیا مربیگری کرد و حالا روی نیمکت شیلی است تا بتواند این تیم را برای دوره بعد کوپا آمه ریکا آماده کند. 

 

پیش‌بینی توماس مولر از فینال لیگ قهرمانان

 

توماس مولر معتقد است لیورپول به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست خواهد یافت. مولر که همراه بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد گفت: این احساس را دارم که لیورپول بهتر است. با این حال انتظار دارم یک فینال بسیار نزدیک در روز شنبه در پاریس برگزار شود.مولر که خود توانست دو بار با بایرن قهرمان شود، گفت: باید ببینید رئال در لیگ و به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا چه کرده است. رئال تیم خیلی خوبی است و فکر نکنم در جریان بازی شکست بخورد. پیش بینی من تساوی ۲ بر ۲ است و لیورپول در ضربات پنالتی پیروز خواهد شد. کاش می‌توانستیم در فینال باشیم. این تقصیر خودمان است که از فرصت بازی  استفاده نکردیم. ویارئال ما را شکست داد در غیر این صورت ما در نیمه نهایی با لیورپول دیدار می کردیم.

 

استقلال با چه بازیکنانی تمدید خواهد کرد؟

 

۵ بازیکن استقلال قراردادشان تا پایان این فصل با استقلال به پایان می‌رسد و ماندن یا نماندن این بازیکنان به لیست و ورودی و خروجی فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات بستگی خواهد داشت. وریا غفوری، روزبه چشمی، آرمان رمضانی، رافائل سیلوا، عارف غلامی بازیکنانی هستند که با پایان یافتن این فصل، قراردادشان با استقلال به پایان خواهد رسید. همچنین بازیکنانی در استقلال هستند که با وجود اینکه با استقلال قرارداد دارند، اما نمی‌توان به طور قطع گفت که در فصل آینده در جمع آبی‌پوشان پایتخت حضور خواهند داشت. استقلال در فصل پیش رو، بازیکنان مختلفی را به باشگاه‌های دیگر قرض داد که امین قاسمی‌نژاد و متین‌ کریم‌زاده از شاخص‌ترین این بازیکنان هستند و مشخص نیست که این بازیکنان پس از اتمام قرارداد قرضی خود به جمع شاگردان مجیدی بازمی‌گردند یا خیر.

 

شمسایی: با وجود تغییر نسل به دنبال قهرمانی هستیم

 

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص هم‌گروهی ایران با چین‌تایپه، لبنان و اندونزی عنوان کرد: اولویت اول ما قهرمانی است. ما این ذهنیت را در بازیکنان ایجاد کردیم که در هر صورت و هر حالتی باید قهرمان شویم. برایمان مهم نیست که در تغییر نسل هستیم و تعداد بازی ملی یک سری بازیکنانمان به عدد ۵ هم نمی‌رسد. فوتسال آسیا در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و تیم‌هایی مثل کویت، ویتنام و ازبکستان هم به جمع تیم‌های قدرتمند آسیا اضافه شده‌اند. برنامه‌ریزی همه تیم‌های آسیایی در این سطح برای مراحل حذفی است و دیگر کسی به حضور در مرحله گروهی قانع نیست. ۵، ۶ سال پیش بود که برای اولین بار در تاریخ تمامی تیم‌های آسیایی توانستند از گروه خود بالا بیایند که این نشان دهنده بالا رفتن کیفیت فوتسال در آسیا است. ما اهداف بسیار بالایی داریم که یکی از آن‌ها قهرمانی است. کمترین انتظار هم از ما قهرمانی است و ما تلاش خود را می‌کنیم در راه رسیدن به اهداف خود، به این مهم هم دست پیدا کنیم.

نظر شما