شناسهٔ خبر: 54278672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گردان‌های القسام جزییات موشک باران سرزمین‌های اشغالی را فاش کرد

تهران- ایرنا- یک فرمانده ارشد گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس جمعه شب فاش کرد که آخرین حمله گروه های مقاومت که رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف جنگ شمشیر قدس کرد، شامل شلیک ۳۶۲ موشک به سرزمین‌های اشغالی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد السنوار در گفت وگو با یکی از برنامه های شبکه الجزیره قطر گفت: این حمله شامل ۱۴ شهر و شهرک‌نشین از جمله حیفا، تل آویو، دیمونا و ایلات می شد.

وی گفت: هنگامی که به رژیم اشغالگر هشدار می دهیم، هر حرف و کلمه‌ای  بار معنایی دارد و در میدان واقعیت به صورت عملی انجام خواهد شد.

السنوار اضافه کرد: ما بر مواضع درد اشغالگردان و نحوه فشار بر آن مطلع هستیم و معادلات مهمی را تثبیت کرده‌ایم.

این مقام ارشد گردان‌های القسام با بیان این که "در آغاز جنگ سیف القدس (شمشیر قدس) برای مجبور کردن صهیونیست ها به تبادل اسرا، تلاش کردیم نظامیان آنها را اسیر کنیم" خاطرنشان کرد: اما با حمله به تل‌آویو سیلی بزرگتری به اشغالگران وارد کردیم و هیبت مرکز ظلم و قبله سازشکاران را در هم شکستیم.

وی اضافه کرد: دستگاه اطلاعاتی القسام توانست خیلی زود به طرح نیرنگی نفوذ کرد که اسرائیل برای یکسره کردن جنگ شمشیر قدس روی آن حساب باز کرده بود.

السنوار افزود: این طرح اسرائیل با اعلام ورود غیر واقعی زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه استوار بود و با هدف حمله به تونل های حماس و کشتن صدها غیرنظامی طراحی شده بود.

وی ادامه داد: اتاق امنیتی مشترک با محور مقاومت در طول جنگ شمشیر قدس همواره درحال تشکیل بوده و نقش اطلاعاتی مهمی در طول این نبرد ایفا کرده است.

جرقه جنگ ۱۱ روزه شمشیر قدس در اثر حوادثی که از آوریل سال ۲۰۲۱ در محله شیخ جراح و مسجد الاقصی در حال وقوع بود، زده شد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی برای عملیات خود در این جنگ، نام شمشیر قدس را انتخاب کردند، در حالی که اسرائیل عملیات نظامی خود در غزه را "نگهبان دیوارها" نامید.

به گفته منابع اسرائیلی، در طول این جنگ ۱۱ روزه، گروه‌های مقاومت بیش از چهارهزار موشک به سمت شهرهای جنوب و مرکز اراضی اشغالی شلیک کردند که به گفته منابع اسرائیلی، ۱۲ اسرائیلی کشته و حدود ۳۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، این جنگ بیش از ۲۰۰ شهید فلسطینی و هزاران زخمی برجای گذاشت، وخامت اوضاع اقتصادی ساکنان نوار غزه را تشدید کرد و بر اساس آمارهای رسمی حدود ۴۷۹ میلیون دلار خسارت برجای گذاشت.

نظر شما