شناسهٔ خبر: 54278367 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ربات‌هایی که اسباب‌بازی‌ها را مرتب می‌کنند +فیلم

فارس

یک شرکت رباتیک در حال توسعه ربات‌هایی است که قادر به شستن و خشک کردن ظروف، تمیز کردن مبلمان و مرتب کردن اسباب‌بازی بچه‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، شرکت دایسون (Dyson) که در زمینه لوازم خانگی و البته روباتیک فعالیت دارد پیشرفت‌های بعدی خود را در ربات‌های خانگی نشان داده است که قادر به شستن و خشک کردن ظروف، تمیز کردن مبلمان و مرتب کردن اسباب‌بازی بچه‌ها هستند.

بیشتر ربات‌هایی که این شرکت روی آنها کار می‌کند دارای بخش‌هایی مانند بازو، دست و سیستم‌های بینایی هستند. در کنفرانس بین‌المللی رباتیک و اتوماسیون در فیلادلفیا، دایسون نمونه اولیه ربات‌های مخفی را که بخشی از یک مطالعه بزرگ‌تر هستند، فاش کرد. این افشاگری شامل تعدادی عکس از دست یک ربات بود که کاملاً شبیه مدل‌های صنعتی کوچکتر شرکت هایی مانند ABB است.

ربات‌های جدید می‌توانند ظرف‌ها را بشورند، اسباب‌بازی‌ها را بردارند و اگر وسیله‌ای زیر مبل افتاده، پیدا و آن را بردارند. همراه با توسعه ربات‌های جدید، دایسون ۲۵۰ مهندس رباتیک را استخدام می‌کند و انتظار دارد تا ۵ سال آینده ۷۰۰ نفر دیگر را استخدام کند.

جیک دایسون، مهندس ارشد این شرکت گفت: آینده بزرگی در رباتیک و صرفه جویی در وقت افراد، انجام کارهای خانه برای مردم و بهبود زندگی روزمره رخ خواهد داد.

نظر شما