شناسهٔ خبر: 54278359 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

لیست ورودی یحیی با ستاره‌های نام‌آشنا که سال موفقی نداشتند

شروع پرهیاهوی پرسپولیس در نقل و انتقالات

با فرا رسیدن روزهای پایانی لیگ بیست‌ویکم شایعات و گمانه‌زنی‌ها درمورد نقل‌وانتقالات سرخپوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم افزایش یافته است و برخلاف فصول گذشته مدیران این تیم شایعات و گمانه‌زنی‌ها را تکذیب نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -
شروع پرهیاهوی پرسپولیس در نقل و انتقالات

با فرا رسیدن روزهای پایانی لیگ بیست‌ویکم شایعات و گمانه‌زنی‌ها درمورد نقل‌وانتقالات سرخپوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم افزایش یافته است و برخلاف فصول گذشته مدیران این تیم شایعات و گمانه‌زنی‌ها را تکذیب نمی‌کنند و تنها برای آرام شدن جو هواداری حضور میلاد زکی‌پور که سابقه بازی در استقلال را دارد تکذیب مصلحتی کردند اما این موضوع نتوانست زمزمه‌های حضور علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد زکی‌پور و سجاد شهباززاده در پرسپولیس فصل 1402-1401 را کاهش دهد.


بعد از بررسی روند این 4 بازیکن متوجه خواهیم شد 3 نفر از این افراد در فصل منتهی به لیگ بیست‌ودوم در وضعیت مناسب و آماده‌ای نیستند و یحیی گل‌محمدی با خرید این افراد دست به ریسک بزرگی زده است که می‌تواند به قیمتی گزاف برای پرسپولیس و شخص سرمربی تمام شود. علیرضا بیرانوند در فصل 2022-2021 پیراهن تیم بوآویستا پرتغال را بر تن کرد اما شرایط رقابت‌ها آنچنان که توقع می‌رفت پیش نرفت و این سنگربان 29 ساله تنها در 8 دیدار لیگ برتر و یک رقابت آلیانز کاپ پرتغال به میدان رفت که ماحصل آن ثبت 765 دقیقه حضور، 16 گل خورده و 2 کلین‌شیت بوده است. او در 22 بازی عملکرد رافائل براکلی 41 ساله را از روی نیمکت به نظاره نشست و 9 بازی به دلایل فنی و مصدومیت در جمع بازیکنان ذخیره نیز قرار گرفت. نیمکت‌نشینی در تیم باشگاهی منجر به لغزش جایگاه این دروازه‌بان در تیم ملی شد و او 4 بازی جایی درون چهارچوب دروازه شاگردان اسکوچیچ نداشت. این وضعیت برای مرتضی پورعلی‌گنجی دردناک‌تر و غم‌انگیز است. این مدافع بعد از مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی تنها 432 دقیقه در فصل فوتبالی 2021-2020 به میدان رفت و از آخرین حضورش در مستطیل سبز با لباس شنزن چین 305 روز می‌گذرد.

دیگر بازیکن مدنظر یحیی گل‌محمدی شماره 9 زردپوشان اصفهانی(سجاد شهباززاده) است که با تصاحب آقای گلی فصل فوتبالی 1400-1399 پا به رقابت‌های لیگ بیست‌ویکم گذاشت اما شرایط او در سپاهان فصل جاری مشابه دوران حضورش زیرنظر امیر قلعه‌نویی بود و این بازیکن نتوانست آنچنان که توقع می‌رفت با عملکرد شایسته‌اش وظایف محول شده را به‌خوبی در زمین اجرایی کند. او در دوره بیست‌ویکم لیگ برتر 2059 دقیقه به میدان رفت که ماحصل آن 5 بار گشودن دروازه تیم‌های نفت مسجدسلیمان(3 بار)، نساجی مازندران و پرسپولیس تهران بود او همچنین توانست با ثبت 5 پاس‌گل مقابل فجرشهید سپاسی شیراز، مس رفسنجان، نفت مسجدسلیمان، تراکتور تبریز و نساجی مازندران به هم‌تیمی‌هایش برای گلزنی کمک کند. مهاجم اسبق استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 نیز 418 دقیقه به میدان رفت که حاصل آن زدن 2 گل مقابل پاختاکور ازبکستان بود. وی همچنین موفق شد با گلزنی مقابل اورکی اسلامشهر در مجموع 2641 دقیقه حضور در مستطیل سبز آمار 8 گل و 5 پاس‌گل را ثبت کند تا تاثیرگذاری‌اش روی گل‌های سپاهان تقریبا نصف عملکردش در لیگ بیستم باشد.

آخرین بازیکنی که زمزمه‌های حضورش در پرسپولیس جدی به نظر می‌رسد یکی از شاگردان امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر سیرجان یعنی بازیکن اسبق استقلال تهران میلاد زکی‌پور است که در فصل جاری مسابقات مجموعا 1735 دقیقه به میدان رفته است که ماحصل آن گشودن دروازه فجرشهید سپاسی و 2 پاس‌گل مقابل شهرخودرو مشهد و شهرداری آستارا بوده است که نسبت به حضورش در استقلال آماری قابل‌قبول‌تر است اما تکرار این عملکرد فنی در پرسپولیس می‌تواند قرمزپوش‌های پایتخت و حتی خود شخص زکی‌پور را در این تیم دچار مشکل کند، ضمن اینکه به خاطر برخی چالش‌های قبلی گزینه محبوبی هم بین پرسپولیسی‌ها به‌شمار نمی‌رود.
بعد از بررسی روند فنی این 4 نفر و آمار ثبت شده آنها شواهد و قرائن حاکی از احتمال پیش آمدن اتفاقاتی مثل نقل‌وانتقالات لیگ بیستم است. سرخپوشان پیش از این با جذب رضا اسدی که پیش از حضور در پرسپولیس شرایطی خوبی نداشت یک نقل‌وانتقالات نسبتا ناموفق را ثبت کردند و حالا با خرید بازیکنانی که در فصل اخیر آماری درخشان نداشتند دوباره در راهی پرخطر و پرچالش قدم گذاشته‌اند. با‌این‌حال نفرات مد نظر یحیی چهره‌های سرشناسی هستند که می‌توانند در این تیم احیا شده و کیفیت قرمزهای تهران را بالا ببرند.
غیر از این نفرات صحبت از چند ستاره دیگر مثل سروش رفیعی هم به میان آمده که می‌تواند نقل‌وانتقالات پرسپولیس را جذاب‌تر کند.

نظر شما