شناسهٔ خبر: 54278264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشد 63 درصدی واریز عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده در سمنان

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از رشد 63 درصدی واریز عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اظهار کرد: در سال 1400 مجموع مبلغ واریزی به حساب شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان، بیش از دو هزار و 887 میلیارد و 61 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به لزوم تبیین نتایج ملموس پرداخت مالیات در خدمت‌رسانی و توسعه شهری به مردم، بر ضرورت گسترش فرهنگ مالیاتی در بین آحاد مردم تأکید کرد و

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان افزود: در سال 1400 بیش از دو هزار و 198 میلیارد و 38 میلیون ریال به حساب شهرداری‌ها، بیش از 554 میلیارد و 242 میلیون ریال به حساب دهیاری‌ها، بیش از 125 میلیارد و 318 میلیون ریال به حساب فرمانداری‌ها و بیش از 9 میلیارد و 461 میلیون ریال به حساب اداره کل امور عشایر استان سمنان بر اساس قانون توزیع واریز شده است و این مبالغ در کل نسبت به سال گذشته، 63 درصد افزایش داشته است.

انوری تصریح کرد: عوارض وصول‌شده مالیات بر ارزش‌افزوده در هر شهر یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌شود و این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از محل عوارض ارزش‌افزوده به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد، گفت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده نقش مؤثری در تحول نظام سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می‌کند و در همین راستا، در سال 1400 مبلغی به این بخش اختصاص یافته که در ارتقای بخش بهداشت و سلامت استان مؤثر خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه مالیات یکی از مؤلفه‌های تأمین درآمد و مدیریت اقتصادی برای دولت‌ها در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است، تأکید کرد: امروزه در کشورهای توسعه‌یافته، 100 درصد درآمدهای دولت از محل دریافت مالیات محقق می‌شود.

انوری گفت: با راه‌اندازی یک نظام مالیاتی منظم، دقیق و هوشمند و اعتماد مردم به نظام مالیاتی قطعاً شاهد توسعه و آبادانی استان خواهیم بود.

وی با اشاره به هوشمند سازی نظام مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی گفت: ایجاد طرح جامع مالیاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی هوشمند یکی از دستاوردهای نظام مالیاتی محسوب می‌شود و با اجرای این طرح و هوشمند کردن نظام مالیاتی با ایجاد سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی، اطلاعات شفاف مالی و درآمدی افراد رصد و منابع مالیاتی جدید شناسایی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ضمن تأکید بر اجرای عدالت مالیاتی در استان خاطرنشان کرد: کسب رضایتمندی مؤدیان مالیاتی از طریق برقراری عدالت مالیاتی، شناسایی درآمدهای مشمول مالیات و کاهش فرار مالیاتی نیز همواره مدنظر است.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما