شناسهٔ خبر: 54278030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله دری نجف آبادی:

طلاب، نقش حوزه علمیه در راه اعتلای نظام اسلامی را برای جوانان تبیین کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حوادث جانسوز فیضیه در سال 1342 گفت: نقش حوزه علمیه قم، مرجعیت و نظام اسلامی توسط طلاب برای نسل کنونی تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عصر جمعه در مراسم شهادت امام صادق (ع) و مراسم یاد و خاطره جانسوز واقعه مدرسه فیضیه در سال 1342 که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به سال های تحصیل در مدرسه فیضیه گفت: باید با مرور خاطرات آن روزها عظمت انقلاب و نقش روحانیت را بررسی کرد که روزگاری گارد شاهنشاهی به فیضیه حمله می کند اما به فاصله کوتاهی چه عظمتی در پرتو راهنمایی های مرجعیت و امام خمینی (ره) پدید می آید.

وی به جایگاه قم در نزد اهل بیت (ع) اشاره ای داشت و ابراز کرد: امام باقر و امام صادق (ع) به قم امید داشتند و انتظار پایگاه اهل بیت (ع) را از این کانون مقدس می کشیدند که مفاهیم پرنور مکتب امامت همچون ایمان، تقوا و عدالت از این شهر به سرتاسر عالم نشر پیدا کند.

استاد حوزه علمیه، شهر قم را حرم اهل بیت برشمرد و اظهار کرد: امام راحل در ظهر عاشورا به شاه چنین گفت که مردک به تو دستور می دهم از ایران بیرون بروی و الا مردم تو را بیرون می کنند و پانزده سال بعد شاه با ذلت و خواری از ایران خارج شد و لذا روایت می فرماید هیچ جباری قصد قم نمی کند مگر اینکه خوار و ذلیل می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قم همیشه پایگاه اهل بیت (ع) بوده است، عنوان کرد: قم با احادیث قال الباقر و قال الصادق (ع) به آبادی رسیده است و آنچه دستمایه عظیم دنیای اسلام است از قرن دوم برای قم پایه گذاری شده و امروز ما بر سر سفره شاگردان بزرگ اهل بیت (ع) نشسته ایم.

وی با اشاره به اینکه قم از گذشته تا کنون کانون نشر معارف اهل بیت (ع) بوده است، تصریح کرد: نه تنها قم بلکه آوه کوچک و شهرهای اطراف نیز پناهگاهی برای شخصیت های بزرگ اسلام و تشیع بوده اند اما قم مرکز کانونی این پناهگاه ها است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر نقش علما در اعتلای کلمة الله و نظام اسلامی ابراز کرد: صد سال اخیر شهر قم و حوزه علمیه خصوصاً از زمان ورود حاج شیخ عبدالکریم حائری را باید جداگانه و مجزا بررسی کرد که منشاء تحولات بزرگی در ایران و به تبع آن در منطقه شده است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به مبارزات شاگردان امام صادق(ع) با دستگاه ستم شاهی و حکومت جور گفت: علما به دعوت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و آیت الله موسوی گلپایگانی از مدافعان سرسخت امام در مبارزه با رژیم ستمشاهی بود و مردم با رهبری شاگردان مکتب امام صادق (ع) مشت محکمی در دهان شاه زدند.

وی افزود: بصیرت و زمان شناسی علمای اسلام علی الخصوص آیت الله گلپایگانی و امام راحل موجب شد رژیم شاه تحمل چنین بیدارگری هایی را نکند و چنان جنایتی را علیه طلاب بیگناه و مظلوم فیضیه رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حوادث سال 1342 فیضیه خاطرنشان کرد: امام در اعلامیه معروف خود فرمود شاه دوستی به معنای غارتگری و آدم کشی است و تقیه حرام است چرا که نظام پهلوی به حریم دین تجاوز کرده است و از همین رو نباید کارنامه درخشان علما و حوزه علمیه را در سرنگونی نظام شاهنشاهی نادیده گرفت.

وی ایستادگی در مقابل نظام پهلوی را برای اعتلای کلمة الله برشمرد و تصریح کرد: نقش حوزه علمیه قم، مرجعیت، نظام اسلامی ایران و ایدئولوژیک اهل بیت (ع) باید توسط حوزه های علمیه برای نسل کنونی تبیین شود و فقیه زمان شناس مطالبه گر تربیت کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه یا لباس روحانیت نپوشیم و یا اگر به تن کردیم باید با تمام توان برای مکتب اهل بیت (ع) و اعتلای نظام اسلامی تلاش کنیم، اظهار کرد: مشکلات نمی تواند ما را از راه اهل بیت (ع) جدا کند و قدرت ایمان، امید، تلاش و فداکاری در راه اهل بیت (ع) همیشه در راه طلبگی وجود داشته است و طلاب امروز نیز در راه اعتلای نظام اسلامی کوشا و پرتلاش خواهند ماند.

نظر شما