شناسهٔ خبر: 54277943 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

علی افضل در گفت‌وگو با برنا

اندونزی توانایی عرض اندام مقابل ایران را نخواهد داشت/ بازیکنان جوان نیاز به تجربه دارند

مربی فوتسال گفت: تیم اندونزی توانایی عرض اندام مقابل تیم ملی ایران را ندارد.

صاحب‌خبر -

علی افضل، مربی و کارشناس فوتسال، در خصوص قرعه کشی جام‌ملت‌های آسیا و همگروهی ایران با تیم‌های اندونزی، لبنان و چین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: تیم‌های قوی مانند ایران، ژاپن و ازبکستان خیلی اهمیت ندارد که در چه گروهی قرار بگیرند، چون به هر شکل جزو قدرت‌های آسیا هستند. تیمی مانند ایران که همیشه قهرمان بوده حالا هم نباید به این فکر کند که در چه گروه‌بندی قرار گرفته هدف باید تکرار قهرمانی باشد که واقعا امیدوارم شاهد این اتفاق زیبا در این دوره هم باشیم. اتفاقی که دور از دسترس نیست، حالا درست که تیم دچار تغییراتی شده اما با توجه به پتانسیل خوبی که شخص شمسایی دارد و ظرفیت مناسبی که بازیکنان جوان‌ دارند می‌توان از حالا برای تحقق این هدف امیدوار بود. 

وی در مورد همگروهی ایران و اندونزی و تقابل تفکرات شمسایی و هاشم‌زاده گفت: قطعا رویارویی دو هم تیمی قدیمی این بار در قامت سرمربی دو تیم مجزا زیباست و از جدابیت‌های یک مسابقه است. هر دو این عزیزان از بازیکن‌های خوب تیم‌ ملی بودند اما واقعیت این است که پتانسیل فوتسال ایران قایل قیاس با تیمی مانند اندونزی نیست. تیم‌ ملی ایران از هر جهت توانایی بهتری دارند و بعید به نظر می‌رسد این تیم بتواند مقابل ایران عرض اندام کند. شاگردان شمسایی درست است که توانایی خوبی دارند ولی انتظار می‌رود هرچه سریعتر تمرینات خود را شروع کنند تا به هماهنگی لازم برسند.

افضل در خصوص حضور تیم‌ ملی در تورنمنت تایلند و انجام دو بازی تدارکاتی با آرژانتین اظهار کرد: پر واضح است هرچقدر تعداد بازی های تدارکاتی بیشتر باشد و کیفیت تیم‌هایی که با آنها دیدار تدارکاتی برگزار می‌کنیم بالا باشد آینده فوتسال آینده روشنی خواهد بود. تیم‌ ملی به این بازی‌ها احتیاج دارد به ویژه بازیکن‌های جوان که بتوانند تجربه به دست بیاورند.

وی در پایان گفت: آمدن و رفتن‌ها همیشه در ورزش وجود دارد. روزی بازیکنانی مانند شمسایی کنار تیم بودند و روزی هم رفتند، حالا هم یه تعدادی از تیم جدا شدند و تعدادی بازیکن جوان به این تیم اضافه شده است، اتفاق طبیعی و خوبی است اما به شرطی که خوب مدیریت شوند، مسابقات مناسبی شرکت کنند و بازی های تدارکاتی داشته باشند و در نهایت نیز هیچ چیز دور از دسترس نیست.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//   

برچسب‌ها:

نظر شما