شناسهٔ خبر: 54276689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

پیشرفت ۷۵ درصدی بیمارستان یکصد تخت خوابی امام حسن(ع) آران و بیدگل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه در حال ساخت بیمارستان یکصد تخت خوابی امام حسن مجتبی(ع) شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر کوروش ساکی در جریان بازدید استاندار اصفهان از بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) گفت: عملیات احداث پروژه بیمارستانی یکصد تخت خوابی امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل ۱۳ سال پیش با مساعدت خیران شهرستان آران وبیدگل و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: فاز نخست این بیمارستان  با دو هزار و ۴۰۰ متر مربع زیر بنا شامل اورژانس، مرکز تصویربرداری، آزمایشگاه و فیزیوتراپی در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و فاز دوم آن تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

ساکی ادامه داد:  این پروژه بیمارستانی ۴۰ درصد خیرساز و ۶۰ درصد از اعتبارات وزارت بهداشت است و برای تکمیل آن ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، متوسط تعداد تخت های فعال بیمارستانی در کشور ایران به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۴ تخت است، اما در این شهرستان به ازای هر ۱۰ هزار نفر حدود ۶ تخت فعال بیمارستانی وجود دارد.

 

استاندار اصفهان و هیئت همراه ، روز پنج شنبه در سفر کاری یک روزه به منظور بررسی مشکلات مردم به شهرستان آران و بیدگل سفر و از پروژه های مختلف این شهرستان بازدید کردند. نماینده عالی دولت در استان اصفهان، در این بازدیدها پس از احصا آمارها و مسائل و مشکلات، موارد را به منظور پیگیری چابک و طرح در شورای مشترک اداری استان و شهرستان آران و بیدگل به مسئولان ذی‌ربط حاضر اعلام و ابلاغ کرد.

 

پایان پیام/513

نظر شما