شناسهٔ خبر: 54276366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سمنان؛ حائز رتبه برتر احداث واحدهای روستایی نهضت ملی مسکن در کشور

استاندار سمنان گفت: بنیاد مسکن استان سمنان به رتبه برتر کشوری در زمینه احداث واحدهای مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن دست یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان عصر امروز در برنامه ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره با اهالی روستای قلعه نو خرقان از توابع بخش بسطام شهرستان شاهرود که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در مسجد حاج جعفر این روستا انجام شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم که امروز در جمع مردم ولایتمدار و شهیدپرور روستای قلعه نو خرقان حضور داریم.

وی افزود: یاد و خاطره شهدای روحانی را که امروز یادواره این شهدای والامقام در شهرستان شاهرود برگزار شد، گرامی می‌داریم.

استاندار سمنان ادامه داد: از مردم، کسبه، نخبگان و بازاریان استان سمنان به جهت همراهی بسیار خوبی که در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها داشتند، تقدیر و تشکر دارم.

هاشمی عنوان کرد: ریاست جمهور، آیت‌الله رئیسی، از طریق صدا و سیما با مردم با شجاعت و با صداقت در خصوص طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها صحبت و ابعاد طرح را تشریح کرد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری قبل از اجرای طرح در دیدار با جامعه کارگری فرمودند «باید از سیاست‌های اقتصادی دولت حمایت شود».

استاندار سمنان تصریح کرد: با اجرای این طرح، یارانه‌ای که در ابتدای خط تولید توزیع می‌شد، با ابتکار صورت گرفته در انتهای زنجیره و خط تولید به‌صورت مستقیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

هاشمی گفت: با اجرای این طرح آینده روشنی برای مردم تحقق خواهد یافت که از صبوری و همراهی مردم تقدیر و تشکر دارم.

وی اظهار  کرد: در جهت تبیین و روشنگری این طرح با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، ذی‌نفوذان، کسبه، بازاریان و دانشگاهیان اقدام شد.

استاندار سمنان افزود: هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی در خلال اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون در بازار این استان وجود نداشته است.

هاشمی اضافه کرد: سفر ریاست جمهور به استان سمنان پربرکت بوده است و بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان تخصیص یافت.

وی گفت: بنیاد مسکن استان سمنان به رتبه بنیاد مسکن برتر کشور در زمینه احداث واحدهای مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن دست یافته است.

استاندار سمنان ادامه داد: امروز اولویت ما برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها، جوانان روستایی است که فاقد زمین هستند تا با اجرای این طرح شاهد سکونت در روستاها و جلوگیری از مهاجرت از روستاها باشیم.

هاشمی تصریح کرد: بنده هیچ شأنی جز خدمتگزاری و خادمی مردم برای خود قائل نیستم و در این راستا کاروان خدمت در جهت تسهیل در امور و دسترسی شما مردم به مدیران در استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اعتماد رفته با کار شبانه‌روزی و جهادی و در کنار مردم بودن احیا خواهد شد، افزود: در این جلسه موارد و مباحث مطرح‌شده در خصوص قلعه نو خرقان در حوزه‌های آب و فاضلاب، گردشگری، بنیاد مسکن و سایر موارد بررسی و پیگیری و رسیدگی می‌شود.

استاندار سمنان بیان کرد: زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی قلعه نو خرقان آماده است که از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این منطقه دعوت می‌کنیم.

هاشمی عنوان کرد: جنگل ابر شاهرود امروز یک برند کشوری گردشگری و میراث طبیعی محسوب می‌شود و جاذب گردشگران خارجی بوده است.

وی تأکید کرد: باید فضای لازم برای اسکان و ماندگاری گردشگران در این منطقه گردشگری فراهم و تقویت شود.

استاندار سمنان ادامه داد: ایجاد راه دسترسی به جنگل ابر شاهرود ازجمله مباحثی است که باید تعیین تکلیف و دغدغه در این خصوص برطرف شود.

هاشمی اضافه کرد: اتفاقات خوبی در استان سمنان در حال انجام است و وحدت بسیار خوبی بین نمایندگان، ائمه جمعه و مدیران استان وجود دارد.

وی افزود: امروز و در شرایطی که مشکلات معیشت و اقتصادی مردم در اولویت است، پرداختن و درگیر مسائل حاشیه‌ای شدن، وقت تلف کردن است.

استاندار سمنان با بیان اینکه رمز موفقیت ما در هشت سال دفاع مقدس، سه مؤلفه رهبری، معنویت و وحدت بود، گفت: امروز نیز ضرورت دارد تا وحدت و انسجام در تمامی امور در استان وجود داشته و تقویت شود.

هاشمی افزود: در خصوص طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جهاد تبیین با اقدامات تبیینی و برگزاری مختلف جلسات و بهره‌گیری از ظرفیت مردم، مؤثران، ذی‌نفوذان و ائمه جمعه به‌خوبی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد:  امروز اگر در جهت اصلاح یارانه‌ها موفق عمل شده، به دلیل همراهی و مساعدت مردم بوده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما